۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۹۷۱

یکصد و چهل و پنجمین شماره ماهنامه مبلغان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ یکصد و چهل و پنجمین شماره ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان، ویژه مهر و آبان 1390 از سوی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه منتشر شد.
نشريه مبلغان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یک صد و چهل و پنجمین شماره ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان منتشر شد.

شخصیت اخلاقی امام رضا(ع)؛ وصیت اخلاقی امام جواد(ع) به یکی از یارانش؛ بهشت دنیوی و جهنم های گناه؛ شیوه افزایش اثر بخشی در تبلیغ؛ رازهای موفقیت در نویسندگی؛ بررسی جنگ نرم استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران؛ سلامت روانی در پرتو التزام به آموزه های دینی؛‌ تأملی در مستندات و مشهورترین القاب معصومین و آمریکای لاتین، منطقه ای بکر برای تبلیغ در مصاحبه با سهیل اسعد، مبلغ فعال در منطقه آمریکای لاتین بخشی از مطالب این شماره از ماهنامه مبلغان است.

همچنین تأملی در مستندات و مشهورترین القاب معصومین(علیهم السلام)؛ خاطراتی از مقام معظم رهبری؛ گلچین سخنان مقام معظم رهبری؛ گلچین اخبار آشنایی با پایگاه اینترنتی دانشنامه موضوعی قرآن کریم، بخش دیگری از مطالب ماهنامه مبلغان است.

در بخشی از سرمقاله این شماره، نوشته حجت الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه و مدیر مسؤول ماهنامه مبلغان با عنوان«تواضع و فروتنی» می خوانیم:« تواضع و فروتنی از ویژگیهای بسیار ارزشمندی است که دارای اجر و پاداش اخروی است و آثار وپیامدهای دنیوی به همراه دارد. این خصیصه اخلاقی برای هر مسلمانی نیکو است؛ لیکن در عالمان و مبلّغان دینی از جایگاه برجسته‏ای برخوردار است».

همچنین در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان «سلامتی روانی در پرتو التزام به آموزه های دینی» به قلم فاطمه فرهادیان می خوانیم:« آرامش روانی و عاطفی مهم‌ترین نیاز روز‌افزون انسانها در گستره جهان است؛ چرا که غالب افراد در دنیای امروز از ناامنی روانی، اضطراب و افسردگی رنج می‌برند و اگر به ریشه‌های بیماریهای روانی جامعه دقت کنیم، به یکی از علل آن؛ یعنی ضعیف بودن ارتباط انسانها با خدا می‌رسیم.

انسان مؤمن و با ایمان همواره با آرامش، اطمینان درونی و امید زندگی می‌کند و به خاطر رعایت اصول اخلاقی و انسانی و باور به مسائل دینی و معنوی از امراض روحی و روانی مصون است. وی به جهت داشتن توکل و امید به پروردگار از اضطراب و نگرانی دور می‌ماند و در طوفان سختیها و بلاها لرزان نمی‌گردد. بنابراین به یقین می‌توان گفت که تأمین نیازهای روانی و عاطفی در گرو معنویت و دین نهفته است و با تمسک به قرآن و سیره علمی و عملی ائمه معصومین(علیهم السلام) می‌توان به آرامش، سلامت و سعادت دست یافت.

سلامت روانی فرد و جامعه همیشه یکی از زمینه‌های رشد و تکامل آن جامعه بوده است. در نگرش اسلامی، توجه به بهداشت و سلامت جسمانی و روانی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مورد تأکید فراوان قرار گرفته و هر آنچه که برای رسیدن انسان به کمال و رشد و سلامت لازم است، در آن تبیین گردیده. یکی از نیازهای اساسی انسان، شناخت سبک و شیوه دستیابی به زندگی آرام و توأم با سلامت جسمی و روانی و نیز راه‌های پیشگیری از گرفتار شدن به بیماریهای روانی است. در آموزه‌های دینی، این دو نیاز جزء اهداف اساسی به شمار رفته و به آنها توجه ویژه‌ای شده است. در این راستا شناخت و التزام عملی به آموزه‌های دینی، این دو هدف اصلی را تأمین خواهد کرد».

ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان به مدیر مسؤولی محمد حسن نبوی با شمارگان 6800 نسخه،‌ ویژه مهر و آبان 1390 منتشر شده است.

علاقه مندان به دریافت این ماهنامه می توانند با نشانی قم ـ 45 متری صدوق ـ‌ 20 متری فجر ـ خیابان دانش ـ مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ، دفتر نشریه مبلغان، صندوق پستی 868-37185 مکاتبه یا با شماره 2933190 پیش شماره 0251 تماس بگیرند./919/ن601/ع

ارسال نظرات