۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۷۷۴

امام جمعه جدید بهبهان منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهرستان بهبهان با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.
نماز جمعه
به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان بهبهان با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام محمد زاده، رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان، امام جمعه سابق بهبهان مسؤولان محلی و آحاد مردم روزدر تالار آفاق بهبهان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه سابق امیدیه با حکم حجت الاسلام تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به مدت سه سال برای امامت جمعه امام جمعه بهبهان منصوب شد.

اساسی ترین سیاست ائمه جمعه مردمی بودن آنان است

در این مراسم، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به فلسفه تغییر و جا به جایی ائمه جمعه، بیان داشت: این جابه جایی‌ها در اوایل انقلاب مرسوم نبود اما با تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور این موضوع در سال های پس از انقلاب صورت پذیرفت.

وی افزود: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور پس از بررسی موضوعات مختلف از جمله این که ماندن یک امام جمعه به مدت 5 یا 7 سال در یک شهر ممکن است باعث عدم تحرک در آن شهر شده، حکم امامت جمعه یک شهرستان برای سه سال صادر شده و پس از آن تمدید و یا تغییر می‌شود.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: سیاست ائمه جمعه در زمان انقلاب و جنگ، مردمی بودن و پیشتاز آنها در همه صحنه‌ها بوده و اگر اختلافی نیز میان مردم و دولت به وجود آید در گروه مردم بوده و از این رو همواره مورد احترام آنها هستند.

وی با بیان این که سن امام جمعه باید زیر60 سال باشدوده، خاطر نشان کرد: کار ائمه جمعه کار بسیار سخت و مشقت باری است که از این رو انرژی و توان مضاعفی برای انجام امور محوله را می‌طلبد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امام جمعه تنها مختص به یک مکان شهر نبوده و علاوه بر حضور در صحنه‌های مختلف باید در میان اداره‌ها، دانشگاه‌ها و روستاها و مناطق مختلف شهرستان رفته و به بررسی و حل مشکلات آنها بپردازد.

وی در ادامه در خصوص ارتباط امام جمعه با دیگر دستگاه‌ها اذعان داشت: ارتباط و فرمایش های امامت جمعه با دیگر ادارات و دستگاه‌های شهرستان باید ناصحانه و برای تقویت آنها باشد.امام جمعه باید مردمی و با مردم و به عنوان نماینده همه اقشار جامعه چه قوی و ضعیف بوده و به دور از هرگونه جانبداری به دنبال حق آنان باشد.

نماز جمعه چتری است که جامعه را با سلیقه های مختلفش در بر خواهد گرفت

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام محمود محمدزاده، رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان اظهار داشت: نماز جمعه ذکر خدا و علامت حکومت صالحان بر جامعه بوده و امام جمعه نیز وظیفه‌ای را از رهبر معظم انقلاب برای برپایی آن در شهرها و روستاها دریافت می‌کند.

وی به محور خطبه های نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: در خطبه نخست نماز جمعه به معارف دینی و در خطبه دوم آن به مشکلات و موضوعات مردم پرداخته و به آنها رسیدگی می‌شود. این نماز مختص کس خاصی نبوده و همانند چتری است که همه مردم جامعه را با هر نگرش و سلیقه‌ای در برخواهد گرفت.

حجت الاسلام محمد زاده در ادامه اظهار داشت: امام جمعه نیز امام فرد و یا گروه خاصی نیست و همانند یک امام متعلق به همه شهر و مردم آن است و به حکم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به نیابت از مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه معرفی می‌شود.

همکاری با نهاد امامت جمعه همکاری با ولی‌فقیه است

حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه سابق بهبهان، به شرح فعالیت های خود در این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: در این هفت سال و اندی همواره با همه مسؤولان و مدیران مانند برادر بوده و از همه شما می‌خواهم که با امام جمعه جدید بهبهان همکاری لازم را داشته باشید.

وی با تشکر از مردم بهبهان آنها را مردمی دوست داشتنی و ولایت‌مدار با سابقه دینی گسترده خواند و خاطرنشان کرد: مردم بهبهان مردمانی هستند که به واقع خدمت کردن در میان آنها و برای آنان افتخار بسیار بزرگی است. انتظار من از همه مسؤولان و مردم بهبهان این است که همانند زمان خدمت گذاری بنده در این شهر با حجت الاسلام و المسلمین ابوعلی همکاری داشته و بیش از پیش با وی تعامل داشته باشند.

امام جمعه سابق بهبهان در خصوص همکاری‌ها و کارشکنی‌های دوران مسؤولیت خود در بهبهان نیز افزود: کسانی که با ما همکاری داشتند در واقع با نهاد امامت جمعه و مقام معظم رهبری همکاری داشته و کسانی نیز که کارشکنی می‌کردند در واقع با این نهاد و ولی فقیه مخالف بوده‌اند زیرا امامت جمعه و نهاد آن متعلق به من نبوده و نهاد مقدسی است./9463/د102/ص
ارسال نظرات