۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۷۲۵
وزیر علوم:

ظاهر و باطن دانشگاه بدون احکام الهی قداستی ندارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر علوم، بیان احکام الهی را در دانشگاه بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر برای جاری شدن احکام الهی در دانشگاه اقداماتی صورت گیرد و هدف ما برای تدریس قرار گیرد و علم بیاموزیم، همه و همه قداست پیدا می کند و اگر خلاف این باشد قداستی نخواهد داشت.
ظاهر و باطن دانشگاه  بدون احکام الهی قداستی ندارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم میثاق مهر که روز گذشته در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: برخی می خواهند شهادت را امری دفعی تلقی کنند یعنی چیزی که با عقل رابطه ندارد و یک احساس است، اما آیا واقعا شهادت این است؟ آیا در عاشورا امام حسین و یارانش اینگونه بودند؟ ما درس خود را از عاشورا گرفته ایم؛ آن هایی که در دفاع مقدس بودند درسشان را از امام حسین(ع) گرفتند و در آن مسیر حرکت می کنند.

وی با طرح این پرسش که آیا دفاع از ارزش های اسلامی امری بدون شناخت است؟، گفت: شهادت یک اتفاق نیست، بلکه شهادت یک انتخاب است و شهادت به آن هایی داده می شود که مخلصانه وارد شده اند. آیا دانشگاه نمی تواند با این برداشت یک محیط مقدس باشد؟ و نمی تواند یک امر مقدس باشد؟ اگر علم را در مسیر نهضت انبیا و حرکت برای برپایی حکومت موعود بیاموزیم و یا تدریس کنیم مقدس خواهد شد.

وزیر علوم اذعان داشت: اگر احکام الهی در ظاهر و باطن صحن دانشگاه جاری شد، آن صحن دانشگاه مقدس نخواهد بود؟ حتما خواهد بود؛ اگر برای جاری شدن احکام الهی در دانشگاه اقداماتی صورت گیرد و هدف ما برای تدریس قرار گیرد و علم بیاموزیم، همه و همه قداست پیدا می کند و اگر خلاف این باشد قداستی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان داشت: اگر علم ما با دین همراه باشد، گمراه نخواهیم شد؛ ایمان به علم ما جهت می بخشد و مسیر را برای ما مشخص می کند اگر علم ابزاری برای تعالیم انسان و بشریت باشد، نافع می شود.

دانشجو با بیان این که غربی ها به دنبال این هستند که در درون دانشگاه ضد ارزش را در بین دانشجویان ترویج دهند، تصریح کرد: آزادی خوب است ولی آزادگی ـ به معنای حرریت ـ ارزش است. انسان برای انتخاب آزاد است، ولی آزادگی یعنی آن چیزی که ما در انتخاب به درستی عمل کنیم، البته نباید اجازه دهیم ارزش های دفاع مقدس در دانشگاه های ما کمرنگ شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: آموزه های دینی، موجب رشد اساسی خانواده می شود، تا آن جا که ممکن است اگر دانشجو در کنار خانواده اش باشد رشد اساسی داشته باشیم.

گفتنی است، مراسم میثاق مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها با مشارکت آستان قدس رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد./968/پ202/ص
ارسال نظرات