۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۰۸۳
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

طلاب بصیر و باتقوا منشأ خیر برای نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی گفت: اگر طلبه‌ای سرشار از بصیرت و تقوا باشد، منشأ خیر و برکت برای نظام اسلامی خواهد بود، چنان‌که علامه امینی با نگارش کتاب ارزشمند الغدیر، تاییدات مولای متقیان علی(ع) را نصیب خود کرد.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، روز گذشته در جمع طلاب ورودی جدید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ منشأ خیر و برکات فراوانی برای جهان اسلام بوده است؛ اما گاهی عدم بصیرت موجب می‌شود تا حکم اعدام شیخ فضل الله نوری را یک آخوند امضا کند.

وی با اشاره به حوادث تاریخ مشروطیت ادامه داد: تقی‌زاده هم که یک آخوند بود، به علت عدم بهره‌مندی از بصیرت و تقوا با دشمنان همدست و جنایاتی را مرتکب شد و پای استعمارگران را به کشور باز کرد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: اگر طلبه‌ای سرشار از بصیرت و تقوا باشد، منشأ خیر و برکت برای نظام اسلامی خواهد بود، چنان‌که علامه امینی با نگارش کتاب ارزشمند الغدیر، تاییدات مولای متقیان علی(ع) را نصیب خود کرد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و علامه جعفری را از دیگر افتخارات حوزه‌های علمیه آذربایجان یاد کرد و خاطر‌نشان کرد: این ذخایر ارزشمند و وارسته حوزوی، مصداق علمایی بودند که عالم از وجودشان بهره مند شده است.

وی با تأکید بر تهذیب نفس، کسب تقوا و افزایش بار علمی طلاب گفت: دیگر گذشته نیست که مردم دسترسی محدودی به منبع اطلاعاتی داشته باشند، طلاب باید ضمن تحصیل علوم حوزوی، دانش خود را به روز کنند تا بتوانند پاسخگوی شبهات روزافزون دشمنان اسلام و تشیع باشند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که طلبه بی‌سواد به درد اسلام و سربازی امام زمان(عج) نمی‌خورد، افزود: طلاب باید بصیرت سیاسی داشته و نسبت به جریانات اطراف خود آگاهی کامل داشته باشند، چراکه منافقان به دنبال صیادی از فضای غبارآلود فتنه هستند، چنان‌که در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری شاهد خروج یکی از مراجع تقلید از صحنه بودیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: منشأ فرقه های انحرافی و خیانت هایی که نسبت به اسلام صورت گرفته، طلابی بوده اند که بصیرت کافی نداشته و حقیقت اسلام را نفهمیده اند، اساس وجود وهابیت نیز همین مساله است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه طلاب سربازی امام زمان(عج) را افتخاری برای خود بدانند، اظهار داشت: در شرایطی که بیش از یک میلیون داوطلب تحصیل در دانشگاه ها رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر دارند، این میزان داوطلب برای تحصیل در حوزه تاسف بار است، البته نباید از تبلیغات سوء دشمنان نسبت به روحانیت و حوزه های علمیه در این خصوص غافل بود./935/پ202/س
ارسال نظرات