۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۱۷۱
عالم شیعه بحرین:

انتخاباتی که مردم در آن شرکت نکنند مشروعیت ندارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین تاکید کرد مشروعیت انتخابات با تحریم آن از سوی ملت از بین می رود.
شيخ عيسي عيد خطيب جمعه کرکزان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عیسی عید، خطیب جمعه کرکزان بحرین، روز گذشته در جمع کثیری از شهروندان این شهر از سخنان و اقدامات دوگانه مقامات این کشور انتقاد کرد و گفت: بسیار شگفت آور است که برخی هموراه ندای اصلاحات برمی آورند و درصدد پایان دادن به بحران کنونی هستند، ولی همچنان به اخراج کارمندان و کارگران می پردازند.

وی افزود: شواهد نشان می دهد که هیچ نیت صادقانه ای جهت اجرای اصلاحات، نجات کشور از بحران و پایان دادن به وضعیت کنونی نیست. چگونه می توان نسبت به اجرای اصلاحات در کشور امیدوار بود در حالی که اخراج کارکنان و کارگران همچنان ادامه دارد و خانواده ها به سوی فقر گام برمی دارند.

حجت الاسلام عید برگزاری انتخابات تکمیلی پارلمان را بیهوده خواند و تصریح کرد: در حالی که همه گروه های معارض رژیم، مشارکت در انتخابات را تحریم کرده اند، مسوولان بر برگزاری این انتخابات پافشاری می کنند. گروه های معترض به عدالت حوزه های انتخاباتی که صیانتی برای دولت است به شدت اعتراض دارند، این یکی از مهم ترین مشکلاتی است که ثبات سیاسی و امنیت کشور را تهدید می کند.

خطیب جمعه کرکزان تاکید کرد: اجماع معارضه بر عدم مشارکت، انتخابات را بی فایده می کند و مشروعیت آن را زیر سوال می برد. مشخص است که مشروعیت انتخاباتی که از سوی اکثریت ملت تحریم می شود بی اعتبار خواهد بود.

وی نسبت به پیامدهای عدم اجرای فوری اصلاحات هشدار داد و اظهار داشت: عدم تغییر در وضعیت کنونی نه تنها به معنای باقی ماندن بحران و ادامه بی ثباتی امنیتی و سیاسی کشور است، بلکه کشور را به سوی بحرانی تر شدن اوضاع و عدم ثبات در زمینه های مختلف سوق می دهد.

شیخ عیسی عید تدابیر امنیتی رژیم را عامل وخامت اوضاع عنوان کرد و ادامه داد: پافشاری و اصرار بر گزینه های امنیتی جهت درمان اوضاع کنونی سبب پیچیده تر شدن اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی می شود. امنیت یک مساله ای دوطرفه است و اگر مردم و نظام به صورت متقابل احساس امنیت نکنند نمی توان نسبت به برقراری امنیت امیدوار بود.

خطیب جمعه کرکزان خاطر نشان ساخت: تا هنگامی که شهروندان از امنیت و ثبات به دور باشند، دولت نیز امنیت را حس نخواهد کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات