۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۸۶۵

آیین گرامیداشت استاد شهریار در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیین گرامیداشت استاد محمدحسین شهریار و روز ملی شعر و ادب بیست و هفتم شهریورماه سال جاری در تبریز برگزار می شود.
استاد شهريار
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده در نشست اعضای کارگروه تخصصی بزرگداشت روز ملی شعر و ادب و استاد "محمدحسین شهریار" در تبریز با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام یافته جهت بزرگداشت روز ملی شعر و ادب اظهار داشت: در طول حیات طیبه نظام جمهوری اسلامی ایران قدمهای بزرگی در جهت رشد و بالندگی و شکوفایی همه جانبه میهن اسلامی برداشته شده که موجب گردیده تا ایران اسلامی جزو کشورهای برتر در حوزه های مختلف به شمار آمده و به جایگاه رفیعی دست یابد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران درخشان ترین حرکت و خیزش فکری و فرهنگی در سطح دنیا به شمار می رود و گستره تاثیرگذاری آن فراتر از مرزهای جغرافیایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به دامنه و تاثیر فعالیتهای فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: فعالیتهای فرهنگی و فرهنگسازی از مهمترین حرکتهای انقلاب اسلامی به شمار می رود و از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما باید با تلاشی مضاعف از این ظرفیت فکری و فرهنگی عظیم و پتانسیل های تأثیر گذار در قالب کارکردهای فرهنگی به شکل مهندسی شده و مدون شده‌تری استفاده کرد.

داننده گفت: برای بازسازی لایه های مختلف فرهنگی بر طبق ارزشهای دینی و انقلابی و بر مدار ولایت و فضایل انسانی نیازمندیم تا بحثهای کلان و محوری در جامعه را که می توانداثرهای دراز مدت، که ماندگاری عمیق تری داشته باشد، را دنبال کنیم که در این راستا انجام پروسه های پژوهشی و برگزاری جشنوارهایی با غنا و محتوای علمی می تواند ما را به سوی این هدف مهم رهنمون شود.

وی با اشاره به اجرای طرح "مفاخر آذربایجان نماد عزت جمهوری اسلامی ایران" گفت: امیدواریم با تکیه به پیشینه غنی علمی و فرهنگی بتوانیم برای تعالی بیش از پیش فرهنگ اسلامی و ایرانی گام برداریم و با احیای نام، یاد و تفکر بزرگان این مرز و بوم احیاگر بخش مهمی از ارزشهای معنوی و دینی جامعه باشیم.

وی افزود: در این راستا تلاش می شود از تمام ظرفیت های هنری مانند فیلم، تئاتر، داستان و یا هر زمینه ای که بتواند این مفاخر را به وجه احسن معرفی نماید استفاده گردد.

داننده آذربایجان شرقی را قطب فرهنگ منطقه دانسته گفت: این استان از بعد ارتباط با کشورهای همسایه و رصد و مدیریت فرهنگی منطقه با استفاده از شخصیتهای علمی- ادبی و مفاخر منطقه می تواند زمینه های همدلی، هم اندیشی و ارائه و صدور ارزشهای انقلابی را فراهم نماید و پاسخگوی نیازهای دینی و فرهنگی و معنوی کشورهای همسایه باشد.

وی همچنین برگزاری نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر را فرصت مغتنمی برای ارائه توانمندیهای فرهیختگان استان و برجسته و پررونق کردن فعالیتهای ماندگار شعر و ادب قلمداد کرد.

داننده دانشگاه های استان را بازوی اجرایی برای پیشبرد کارهای فرهنگی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا استعدادهای نهفته را به منصه ظهور رسانده و چنان که شأن ایران اسلامی و فرهنگ غنی اسلامی اقتضا می کند عمل نماییم./935/د103/س
ارسال نظرات