۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۵۳۵
آیت الله سبحانی:

علمای دیگر مذاهب حقانیت اسلام را می دانند و از مردم پنهان می کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی علما و دانشمندان مذاهب مختلف را در تحریف کتب آسمانی مقصر دانست و گفت: آنها با اینکه در اثر تحقیق به حقانیت اسلام پی می برند آن را از مردم مخفی می کنند و جنگ مذاهب را به راه می اندازند.
درس تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مدرسه حجتيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حجتیه به ادامه تفسیر آیه ششم سوره صف پرداخت و گفت: حضرت عیسی علیه السلام در این آیه خود را رسول خدا و تصدیق کننده تورات و بشارت دهنده حضرت محمد صل الله علیه وآله و سلم معرفی می کند.

وی با بیان اینکه تورات زمان حضرت موسی علیه السلام در زمان حضرت عیسی علیه السلام تحریف شده بود، اظهار داشت: حضرت عیسی فرمودند توراتی که نزد من است را تصدیق می کنم از اینجا معلوم می شود که تورات نزد ایشان دست نخورده و تحریف نشده بوده است.

این مرجع تقلید با اشاره به نظر عده ای که می گویند این تصدیق اجمالی است، گفت: شاید منظور این باشد که اجمالا تورات را تصدیق می کنم نه تک تک آیات را، همانطور که پیامبر ما تورات و انجیل را تصدیق کرده است.

حضرت آیت الله سبحانی مقام کسی را که حضرت عیسی بشارت آمدنش را داه است عظیم توصیف کرد و تصریح کرد: شخصی که آمدنش را پیامبر خدا بشارت دهد حتما شخصیت بزرگی است و او پیامبر خاتم است.

وی با اشاره به اینکه انبیا گاهی با اوصاف و گاهی با نام به مردم معرفی می شوند گفت: در این آیه با اسم پیامبر را معرفی می کند و در آیات 157 سوره اعراف رسول اکرم را با صفاتش معرفی می کند.

این مرجع تقلید صفت «امّی» که در آیه 157 سوره اعراف در توصیف پیامبر ما آمده است را اینگونه معنا کرد: امّی یعنی بی سواد و اینکه برخی از روی غرض آن را منسوب به ام القرا معنا می کنند غلط است. آنها می گویند امّی یعنی پیامبر اهل مکه ام القرای اسلام بوده است، با توجه به دستور زبان عرب می فهمیم که این حرف اشتباه است.

حضرت آیت الله سبحانی در پاسخ به این شبهه که می گویند حضرت عیسی، احمد را به عنوان پیامبر بعدی معرفی کرده است حال آنکه پیامبر شما محمد صل الله علیه و آله وسلم نام دارد گفت: کسانی که چنین حرفی می زنند تاریخ را مطالعه نکرده اند. پیامبر ما بر اساس سنت اشراف عرب دو نام داشت. پدرش او را محمد و مادرش احمد نام گذاری کردند.

وی در جواب این سئوال که چرا بشارت به آمدن پیامبر خاتم توسط حضرت عیسی در انجیل نیامده است گفت: چهار انجیل رسمی و 25 انجیل غیر رسمی وجود دارد. در انجیل یوحنا که یکی از معتبر ترین انجیل هاست در فصل های چهارده و پانزده کلمه ای آمده است که ترجمه نام احمد است.

این مرجع تقلید با اشاره به اشتباه مترجمان انجیل که در ترجمه آن از زبان عبری که زبان قوم حضرت عیسی بوده است به زبان یونانی اسم احمد را به پاراکورتیکس یا پیر کورتیکس ترجمه کرده اند حال آنکه در ترجمه نباید اسامی ترجمه شوند.

وی افزود: در اینکه پاراکورتیکس به معنای ستوده صحیح است یا پیرکورتکس به معنای تسلا دهنده، اختلاف است. اگر معنای اول باشد با نام احمد مطابقت دارد و اگر دومی صحیح باشد با روح القدس مطابقت می کند که می گویند در یوم الدار بر حواریون فرود آمد و آنها را مملو از ایمان کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با برشمردن تحقیقاتی که نشان می دهد چهار قرینه درانجیل وجود دارد که مؤید درستی پاراکورتیکس است و توضیح داد: در انجیل یوحنا او را تذکر دهنده گفته های پیامبران پیشین معرفی کرده است و این با معنای پیرکورتکس که تسلی دهنده است سنخیت ندارد.

وی یکی دیگر از توصیفاتی که درباره پاراکورتیکس آمده است را شهادت دهنده خواند و گفت: این ویژگی هم تایید کننده درستی این کلمه است. همچنین حضرت عیسی در توصیف این شخصیت می گوید تا من هستم او نخواهد آمد که نشان می دهد این شخص روح القدس نیست چون او همواره وجود دارد و در زمان حضرت عیسی هم بوده است.

این مرجع تقلید آخرین دلیل بر صحت کلمه پاراکورتیکس را این چنین بیان کرد: در انجیل آمده است "او مردی است که دنیا را نکوهش می کند" و این مطابق با پیامبر است که در زمان نبوت خود تمام بت پرستان ایران و روم و سراسر دنیا را مورد مذمت قرار داد و به خدا پرستی دعوت کرد.

حضرت آیت الله سبحانی علما و دانشمندان مذاهب مختلف را در تحریف کتب آسمانی مقصر دانست و گفت: آنها با اینکه در اثر تحقیق به واقعیات می رسند و می فهمند که اسلام دین حق است، از مردم مخفی می کنند و جنگ مذاهب را راه می اندازند.

وی با بیان این فراز آیه ششم سوره صف که می فرماید « قَالُوا هٰذَا سِحْرٌ مُبِینٌ » گفت: همیشه پیامبران الهی به سحر و جادو و جنون متهم شدند حال آنکه شخصیت آنها بر همه آشکار بوده و می دانستند که او انسان کامل است./928/پ202/ج

ارسال نظرات