۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۶۹۳

سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از سیستم اجارات و عملیات مالی و حسابداری در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور رونمایی کرد.
اوقاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد مؤمنی، مدیرکل مرکز فناوری و ارتباطات سازمان اوقاف کشور، در مراسم رونمایی از سیستم اجارات و عملیات مالی و حسابداری در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور، که روز گذشته در تالار اجتماعات مجتمع سحاب برگزار شد، گفت: سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور نزدیک به هفت زیر سیستم را مدیریت می کند و امروز زیر سیستم های چهارم و پنج به مرحله اجرایی رسیده است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که قابل توجه است این می باشد که سیستم اجارات و قسمت عملیات مالی چند وظیفه و وضعیت مهم را بر عهده دارد؛ در شرایط فعلی به دلیل این که شفافیت امور مالی مشخص نیست، لذا سامانه در نظر دارد که بتواند این شفافیت را به مردم نشان دهد و این سامانه این امر را محقق کرده است که با استفاده از آن بتوان کل موقوفات کشور، معاملات و وضعیت های مالی را مشاهده کنند.

مدیرکل مرکز فناوری و ارتباطات سازمان اوقاف کشور با بیان این که هماهنگی های متعدد و بسیاری برای این سامانه صورت گرفته است، اشاره کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای اینکه بتواند مباحث مالی را بررسی کند به سازو کاری شبیه بانک نیازمند بود و این سازمان با افتتاح صندوق های قرض الحسنه راسخون در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در نظر دارد به این نیاز خود پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: این سامانه می توانند بر اساس سندی که به مستأجران داده می شود، به ارائه خدمات از طریق خود پردازها بپردازد وپیش بینی می شود که امور مالی مردم به وسیله این سامانه تسهیل شود.

مؤمنی عنوان داشت: برای اجرایی شدن تمام سیستم های سامانه فاصله زمانی وجود دارد، زیرا نیاز است که موضوع حسابرسی و بحث های اداره تحقیق در این سامانه گنجانده شود.

وی ابراز داشت: کاری که امروز در این سامانه حال انجام است افتتاح نامیده نمی شود، بلکه رونمایی از سیستم بسیار مهمی است که در این بخش از سامانه گنجانده شده است و اساسا موضوعات عملیات مالی و حسابداری است که در این سامانه رونمایی می شود.

مدیرکل مرکز فناوری و ارتباطات سازمان اوقاف کشور با عنوان این که هر سازمانی برای این که بتواند هزینه های خود را کاهش بدهد از ابزار هایی استفاده می کند، بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نظر دارد که با راه اندازی کامل این سامانه بتواند هزینه های خود را کاهش دهد و نیز پیگیری امور را از نظر درون سازمانی و برون سازمانی تسهیل کند و مدیران بتوانند بهترین اشرافی عملی در درون سازمان داشته باشند.

وی کارگسترده و به صورت یکپارچه را از نقطه آثار مفید طرح کامل این سامانه برشمرد و یادآور شد: پیش بینی می شود که بتوانیم تا آبان ماه سال جاری تمام سیستم های سامانه را در سراسر کشور راه اندازی کنیم./968/پ202/ص
ارسال نظرات