۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۶۴۸۳
امام جمعه بهبهان:

مبارزه با غفلت مهم‌ترین نتیجه اعتکاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان، مهم‌ترین ویژگی مراسم معنوی اعتکاف را جدایی معتکف از فضای دنیایی قلمداد کرد و گفت: مبارزه با غفلت مهم‌ترین نتیجه اعتکاف است.
حجت الاسلام سليماني، امام جمعه بهبهان/2
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به معنویت بی‌مثال مراسم اعتکاف اظهار داشت: در این فریضه مستحب اکثر اعمال مستحبی که در دین وارد شده صورت می‌گیرد که این سطح بالای معرفتی این مراسم را بازگو می‌کند.

حجت الاسلام سلیمانی‌ به اثرات مثبت حضور مداوم در مسجد در مراسم اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: حضور در مسجد به عنوان مکانی مقدس، پاک و دور از آلودگی زمان، فاصله‌گیری معتکف از امور دنیوی و توجه بیشتر او به خدا را در طول زندگی فراهم می آورد.

امام جمعه بهبهان، با بیان این که روزه داری در مراسم اعتکاف مهم‌ترین عامل پایداری انسان در مقابل گناه است، گفت: انسان با روزه داری می تواند با نفس اماره به مقابله بپردازد و بر دعوت‌های شیطانی و هواهای نفسانی غلبه کند.

وی، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مهم‌ترین مسأله در اعتکاف جدا شدن از دنیا و در عین حال نزدیکی به خداوند متعال است که مبارزه با غفلت مهم‌ترین نتیجه آن و به واسطه آن لذت از مناجات با خدا را فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه، با بیان این که هر عملی که از انسان سر می زند، دارای تأثیرات فراوانی است، اظهار داشت: انسان بعد از به دست آوردن ثمرات اعمال به حفظ آنها تلاش کند تا در آینده موفق و برای خود در باقیات و صالحات قرار دهد.

حجت الاسلام سلیمانی، به روایتی مبنی بر این‌که‌«کسی که از اعتکاف فارغ می شود همانند کسی است که از مادر متولد می شود» اشاره کرد و ابراز داشت: اگر معتکف پس از گذشت این سه روز بتواند اعمال و کردار خود را کنترل کند و به سراغ گناه نرود آن زمان می توان گفت که با ظلمت فاصله گرفته و به سمت هدایت الهی در حرکت است.

وی، در پایان سخنان خود با اشاره به این که نتایج گسترش فرهنگ اعتکاف در جامعه از ابعاد مختلف قابل بررسی است، گفت‌: هدف از برپایی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد آشنایی بیشتر معتکفین به خصوص قشر جوان با مسائل مذهبی، رشد و ارتقای سطح معنوی مردم در جامعه است؛ بر این اساس یکی از راه‌های ارتقاء سطح معنویت در جامعه بحث اعتکاف است./9464/ت302/س
ارسال نظرات