۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۰۷۳
محقق حوزه علمیه:

اندیشه امام خمینی تا عمق جان ملت‌های مسلمان رسوخ کرده است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه بیان داشت: فقه را وارد سیاست کردن و مدیریت جامعه را به فقه دادن از اقدامات فکری و عملی امام خمینی(ره) است.
بيداري اسلامي/1


حجت الاسلام حسن دهشیری، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: شاگردهای امام خمینی(ره) درس وی را عمیق، دقیق، دسته بندی شده، مجتهد پرور و با بیان ساده عنوان می‌کنند.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) با ابتکار خویش فقه را از جریان طبیعی خود وارد مرحله جدیدی کرد و فقه سیاسی را با ابداع نظریه ولایت فقیه ایجاد کرد.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: تئوری ولایت فقیه امام خمینی(ره) پایه‌گذار حکومتی بی نظیر در جهان اسلام شد که آثار و برکات آن را امروز مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تشکیل حکومت را از فلسفه های دین اسلام عنوان می‌کردند، ادامه داد: فقه را وارد سیاست کردن و مدیریت جامعه را به فقه دادن از اقدامات فکری و عملی امام خمینی(ره) است.

محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) درس خارج ولایت فقیه را در نجف شروع کردند، گفت: آن روز آنقدر این نظر برای برخی از شاگردان دور از ذهن بود که به شوخی می گفتند حالا در این حکومت کدام پست را بگیریم؟!

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)موفق شدند تئوری خود را در صحنه عمل هم به موفقیت برسانند، گفت: امام خمینی(ره) توانستند با تبیین نظریات خود و هدایت مردم، انقلاب را به پیروزی برساند.

این پژوهشگر علوم دینی بیان داشت: امروز ندای اسلام خواهی از کشورهای عربی شنیده می شود و کشور مصر بعد از سپری کردن سی سال دیکتاتوری در وقت آزادی، خواهان برگشت به ارزش های اسلامی است.

وی بیان داشت: در سفر به مکه با تعدادی از اندیشمندان مصری و تونسی به گفت‌و‌گو پرداختم که تجلیل فراوانی از اندیشه های امام خمینی(ره) می کردند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز اندیشه اسلامی و تفکر ناب اسلام محمدی و تئوری اسلام سیاسی امام خمینی(ره) تا عمق جان ملت های مسلمان پیش رفته است.

وی گفت: امروز اندیشه امام خمینی(ره) در میان اندیشمندان و روشنفکران جهان اسلام جای خود را باز کرده و مساله ولایت فقیه با بازتاب جهانی روبرو شده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات