۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۹۹۶

نمایشگاه اسناد و تصاویر نهضت خمینی در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه اسناد و تصاویر نهضت امام خمینی(ره) در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور گشایش یافت.
سخنراني امام خميني در دروان مبارزه
سیدمسعود نقیب، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور در تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن بیست و دومین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، نمایشگاه اسناد و تصویر نهضت خمینی کبیر در تبریز گشایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه گزیده ای از اسناد و تصاویر قیام 15 خرداد سال 42، تبعید امام راحل، همراهی علمای آذربایجان با نهضت امام خمینی، اسناد ساواک و همچنین تصاویری از مقام معظم رهبری از دوران جوانی تاکنون است.

نقیب ادامه داد: در این نمایشگاه 54 سند و 50 عکس، حوادث، وقایع و روند نهضت اسلامی امام خمینی(ره) و همراهی علما و عموم ملت ایران را از سال‌های قبل تا بعد از انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور این نمایشگاه از امروز تا 24 خرداد همه روزه بغیر از روزهای تعطیل در ساعات اداری آماده بازدید عموم مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه تبریز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سندی از دستخط امام راحل اظهار داشت: این دستخط مربوط به سال 1316 و پس از بازدید امام امت از کتابخانه تربیت تبریز است که در این مرکز نگهداری می‌شود.

نقیب با بیان این‌که امام خمینی(ره) در سال‌های دهه 30 به تبریز سفر کرده بودند، خاطر‌نشان کرد: در آن سفر ایشان ضمن بازدید از مراکز و اماکن مختلف، بر فراز ارگ علیشاه تبریز ایستاده و نظاره گر این شهر بوده اند./935/پ202/س
ارسال نظرات