۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۸۹۳

اردوی زیارتی ‌طلاب حوزه علمیه خوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اردوی زیارتی تفریحی ‌طلاب نمونه و استادان حوزه علمیه نمازی‌ با حضور امام جمعه خوی برگزار شد.
اردو يک روزه طلاب حوزه نمازي اردو يک روزه طلاب حوزه نمازي
حجت الاسلام سید قاسم موسوی، مدیر حوزه‌ علمیه نمازی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، از برگزاری اردوی یک روزه زیارتی تفریحی وپژه طلاب نمونه حوزه علمیه نمازی خبر داد و اظهار کرد: روز گذشته 85 نفر از طلاب، استادان و کارکنان حوزه علمیه نمازی به همراه امام جمعه و مسؤول حوزه های علمیه خوی جهت زیارت بقعه «میر حسن بابا‌» و استفاده از طبیعت سرسبز عازم روستای کوه کمر زنوز از توابع شهر مرند شدند.

وی روستای کوه کمر را موطن اصلی سادات صحیح النسبی عنوان کرد که از نوادگان امام سجاد (ع) است و عالمان بزرگی چون آیت‌الله حجت کوه‌کمری و سید محمد حسین کوه‌کمری تربیت شده این قریه سرسبز و ولایت مدار هستند.

وی در ادامه بهره‌مندی از محضر استادان دروس اخلاق، زیارت بقعه متبرکه، کوهنوردی و انجام مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های جانبی این اردوی یک روزه برشمرد.

مدیر حوزه علمیه نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیان داشت: براساس آموزه‌های مکتب تشیع، مردم ایران همواره در دوران غیبت امام عصر(عج) مطیع علمای دین و مراجع تقلید بودند که تشکیل حوزه‌های علمیه در شهرهای مختلف ایران و داشتن تعامل و ارتباط هرچه بیشتر مردم با علمای دین و مراجع تقلید گواه بر این مدعا است.

حجت الاسلام موسوی، خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه استکبار را اساسی‌ترین محور مبارزه معمار کبیر انقلاب اسلامی با رژیم طاغوت و از پیام‌های انقلاب اسلامی ایران عنوان و خاطر‌نشان کرد: امام راحل همواره حکومت را برای مردم، با مردم و در خدمت مردم می خواستند و تاکید فراوان بر استقلال و خودباوری داشتند، چراکه مهم‌ترین عامل مؤثر در قطع ایادی شرق و غرب و دستیابی به حاکمیت و استقلال چیزی جز خودباوری نیست./938/پ202/س

ارسال نظرات