۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۴۱۹
عضو خبرگان رهبری:

قیام آینده ملت‌های اروپا عدالت را در جهان مستقر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدامات ضد‌ حقوق بشری عربستان در کشتار مردم مظلوم بحرین باید در مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد و جمهوری اسلامی از همه امکانات مادی و معنوی خود برای کمک به شیعیان استفاده کند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه هفت کشور، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم‌زاده‌هریسی با اشاره به حوادث بحرین اظهار داشت: عربستان و برخی کشورهای مرتجع تلاش می‌کنند تا یک ترس واهی از شیعیان در جهان اسلام منتشر کنند، آنها همیشه اینگونه القا می‌کنند که تشیع در جهت به دست آوردن قدرت سیاسی در منطقه حرکت می‌کند.

وی با اشاره به جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه در بحرین افزود: هدف آنها خاموشی تشیع است، در حالی که تشیع به دنبال حفظ اقتدار امت اسلامی است، نمونه آن حزب‌الله لبنان است که با مقاومت خود در برابر رژیم صهیونیستی الگوی مردم غزه در دفاع از وطن خود شد و مایه افتخاری برای اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که وهابیون از گسترش تفکر شیعه هراسان هستند، گفت: یکی از مبانی مهم تفکر شیعی استکبارستیزی است، از این رو قیام اخیر ملت بحرین را که مانند قیام‌های سایر ملت‌های اسلامی است، متفاوت جلوه می‌دهند و عربستان خود را محق می‌بیند تا این مردم را سرکوب کند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده‌هریسی افزود: یکی دیگر از اهداف عربستان از لشکرکشی به بحرین ترس از سرایت این انقلاب در داخل عربستان است، زیرا پایه‌های حکومت سعودی بیشتر از همیشه با این قیام‌ها به لرزه درآمده است، حکام عربستان به دلیل آنکه اکثریت مردم بحرین شیعه هستند، تلاش می‌کنند این جنگ را داخلی و جنگ مذهب عنوان کنند.

وی تهاجم عربستان به بحرین را مبارزه با اصل اسلام دانست و افزود: عربستان و حکام مرتجع عرب به دلیل تفکرات ضدمردمی و ضداسلامی این روزها به شدت امنیت خود را در خطر دیده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده‌هریسی با بیان این مطلب که اقدام عربستان غیرعقلانی است، افزود: مردم بحرین حق دارند که نسبت به تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند، اما دولت عربستان به پشتوانه تفکر ضداسلامی وهابی علیه شیعیان و حتی اهل سنت بحرین وارد عمل شده است.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه‌های تبلیغاتی و سیاسی کشور عنوان کرد: باید با برنامه‌های صحیح کاری کرد تا تبلیغات وهابیون در مورد تشیع خنثی شود و شیعیان در هر نقطه از جهان احساس کنند که از حمایت معنوی برخوردار هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اقدامات ضد‌ حقوق بشری عربستان در کشتار مردم مظلوم بحرین باید در مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد و جمهوری اسلامی از همه امکانات مادی و معنوی خود برای کمک به شیعیان استفاده کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این حرکت بیداری تا قلب اروپا پیش خواهد رفت، عنوان کرد: کشورهای مستکبر در طول قرن‌های گذشته برای حفظ منافع نامشروع خود انسان‌های فراوانی را مورد استعمار قرار دادند، وضعیت کنونی منطقه و حاکمیت انسان‌های خبیث بر امور مسلمانان نیز از اقدامات مستکبران بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با بیان این‌که انسان‌های عدالت‌خواه در اروپا و آمریکا فراوان هستند، افزود: ملت‌های اروپایی آگاه شده‌اند، اعتراض آنها به حکام خود تنها جنبه اقتصادی ندارد، این ملت‌ها در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سراسر اروپا راهپیمایی برگزار کردند و در داخل کشور خود نیز علیه سیاست‌های ضدبشری حکام خود اعتراض می‌کنند.

وی با بیان این‌که این آگاهی در اروپا به سود اسلام خواهد بود، اظهار کرد: قیام آینده ملت‌های اروپایی که نشانه‌های آن از سال‌های گذشته شروع شده است، دوباره حق‌طلبی، عدالت، فکر و اندیشه زیبا را در جهان مستقر می‌کند و این مولفه‌ها عظمت اسلام را چندین برابر خواهد کرد./935/د102/س
ارسال نظرات