۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۰۹۹
حجت الاسلام آشتیانی:

شهید ابراهیمی در راه دفاع از کیان اسلام همه خطرات را به جان خریده بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش ها و خدمات ارزنده حجت الاسلام شهید ابراهیمی در راستای دفاع از دین مبین اسلام و نشر معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد: این شهید بزرگوار در هجرت خود تقرب به خدا را مدنظر داشت و در این راه همه خطرات را به جان خرید.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین، شب گذشته در همایش هجرت خونین که به مناسب بزرگداشت حجت الاسلام شهید محمدحسن ابراهیمی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، تلاش های این روحانی مهذب و وارسته را در راستای دفاع از کیان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ستود.

حجت الاسلام آشتیانی با اشاره به سفرهای تبلیغی حجت الاسلام شهید ابراهیمی گفت: حضور تبلیغی این شهید بزرگوار در کشورهای خارجی بسیار حایز اهمیت است و نشان می دهد که وی دغدغه خاصی در نشر معارف اهل بیت و دفاع از کیان اسلام داشت.

وی با اشاره به اقسام هجرت یادآورشد: هجرت مکانی فایده چندانی ندارد، اما هجرتی که انسان نفس اماره خویش را کنترل و مهار کند و پا روی هواهای نفسانی بگذارد بسیار مهم و خوب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابرازداشت: اگر فردی نفس اماره خویش را مهار کند و به دستورات نفس لوامه عمل نماید، یک نوع هجرت مثبت و خوب انجام داده است.

وی ابراز داشت: عده ای ممکن است هجرت را دنبال کنند، اما به هدف نرسند، این مساله ناشی از دلایل مهمی از جمله عدم قصد قربت می تواند باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از افراد نیز در هجرت های شان تقرب به خداوند تبارک و تعالی را مدنظر دارند و جز به رضایت او به هیچ چیز فکر نمی کنند؛ شهید حجت الاسلام ابراهیمی نیز این گونه بود.

وی گفت: حجت الاسلام ابراهیمی برای نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) سفرهای تبلیغی به خارج از کشور داشت که البته این گونه سفرها خطرات خاص خود را نیز دارد اما شهید ابراهیمی همه را به جان خریده بود.

حجت الاسلام آشتیانی ابراز داشت: با توجه به توطئه های دشمنان کسی که این گونه سفرها و هجرت ها را برمی گزیند، مشکلات و خطرات احتمالی آن را نیز به جان می خرد و این مساله نشان می دهد که تحولات خاصی روی این گونه افراد انجام شده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات