۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۸۶۹

تاکید آیت الله صافی گلپایگانی بر گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از خادمان کتاب «سلسله موضوعات الغدیر» تجلیل و بر گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت:جوانان ما هرچه با قرآن و نهج‌البلاغه بیشتر انس بگیرند، از خطر انحراف دشمنان در امان خواهند ماند.
رونمايي از دوره 27 جلدي سلسله موضوعات الغدير توسط آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی، امروز 27 اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی از دوره 27 جلدی سلسله موضوعات الغدیر اثر مرحوم علامه امینی گفت: این برنامه‌ای که شما پیش گرفته‌اید و به دنبال ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و مذهب تشیع هستید کاری بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی بیشتر مردم با مبانی اسلامی افزود: باید تلاش کنیم که نشر علوم اهل بیت علیهم السلام و فضایل ائمه اطهار علیهم السلام در جامعه گسترش و نسل جوان امروز ما با این فرهنگ بیشتر انس بگیرند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه راه سعادت بشریت در تعلیمات و معارف اسلامی است، تصریح کرد: خیر دنیا و آخرت انسان‌ها در آشنایی با معارف اهل بیت علیهم السلام و تعلیمات اسلام است و هرچه بتوانیم این معارف را در جامعه توسعه و گسترش دهیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با ذکر روایتی از حضرت رسول اکرم که بیان فضائل و مناقب امیر المومنین حضرت علی علیه السلام را غیر قابل شمارش دانسته‌اند، گفت: از این رو شناخت و آگاهی ما نسبت به حضرت علی علیه السلام هر چقدر هم باشد، بازهم اندک است و ما باید شناخت‌مان را نسبت به ایشان افزایش دهیم.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: ‌امروز نسل جوان ما نیاز به معارف حقه اهل بیت علیهم السلام دارد و ما باید آن‌ها را از این سرچشمه واقعی سیراب کنیم که نهج البلاغه و کتاب الغدیر یکی از این منابع غنی برای آشنایی جوانان به شمار می‌آیند.

وی افزود: جوانان ما هرچه با قرآن و نهج‌البلاغه بیشتر انس بگیرند، از خطر انحراف دشمنان در امان خواهند ماند؛ بنابراین آشنایی جوانان با معارف اسلامی و دینی ضروری است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به کتاب ارزشمند الغدیر علامه امینی اظهار کرد: این کتاب ارزشمند احیاکننده ولایت است و ایشان حقشان را نسبت به تبیین ولایت امیرالمومنین ادا کردند و ما نیز وظیفه داریم همچون ایشان در این راه گام برداریم.

وی همچنین از گردآورندگان این اثر ارزشمند قدردانی کردو افزود: قدر خود را بدانید که چنین توفیقی نصیب شما شده است و توانسته‌اید در این راه گام بردارید و شکرگذار باشید که خداوند چنین موقعیتی را برای شما فراهم کرده است و بدانید هر چقدر هم شکر خدا را بجای آورید، باز هم اندک است.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمد حسن شفیعی شاهرودی، مدیر مؤسسه میراث نبوت گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در گردآوری این اثر را خدمت این مرجع تقلید ارائه کرد./917/پ202/ص
ارسال نظرات