۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۸۵۸
حجت الاسلام ابوترابی:

شخصیت آیت الله بهجت شاخصی برای حقانیت دین و اولیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حضرت آیت الله بهجت(ره) را شاخصی برای حقانیت اولیای اسلام دانست و گفت: همه صفات و ویژگی های این عالم فقید الگویی بارز برای انسان‌های مؤمن است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در دومین سال ارتحال حضرت آیت الله بهجت‌(ره) که با حضور علما، طلاب، روحانیان، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار شد، با اشاره به این که حضرت آیت الله بهجت(ره) در همه لحظات عمر خود از یاد خداوند غافل نشد، گفت: این عالم ربانی عبد صالح خدا بود.

وی با بیان این که همه اعمال و رفتار حضرت آیت الله بهجت(ره) در راه رضای الهی بود، افزود: ایشان حتی غافل شدن از یاد خداوند در حالت خواب را نیز گناه می دانست.

حجت الاسلام ابوترابی با تأکید براین که غفلت‌ از یاد خداوند بزرگ‌ترین گناه از نگاه حضرت آیت الله بهجت(ره) بود، تصریح کرد: ایشان همواره شاگردان خود را انس هر چه بیشتر با خداوند متعال سفارش می کرد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همه جسم و روح حضرت آیت الله بهجت(ره) در هر لحظه در محضر خداوند بود، گفت: این عالم فقید مصداق بار ثابت قدمی در راه خداوند متعال بود و هیچ گاه این مسیر راترک نکرد.

وی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت(ره) در عبادت به خدا حضور قلب داشت، گفت: ایشان در راه عبادت و بندگی به خداوند متعال بسیار ثابت قدم بود و اگر حتی کوه ها نیز می لرزیدند هیچ تأثیری در وی نداشت.

حجت الاسلام ابوترابی ازحضرت آیت الله بهجت(ره) به عنوان یکی از افتخارات جهان تشیع نام برد و با اشاره به این که در همه مراحل زندگی خود تغییر منفی نکرد، گفت: این مرجع تقلید در همواره سیر تکاملی داشت و به سوی خدا حرکت می‌کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حالات عرفانی حضرت آیت الله بهجت(ره) در هنگام نماز قابل وصف نیست، بیان داشت: ایشان حالت های خاص خود در هنگام عبادت به محضر خداوند را پنهان می‌کرد و با این عمل معنوی راه رسیدن به کمال را در بندگی خداوند ادامه می‌داد و به درجات معنوی رفیعی دست یافته بود.

وی با اشاره به این که شخصیت هایی همچون حضرت آیت الله بهجت(ره) همواره در برابر خداوند متعال خاشع و خاضع هستند، تصریح کرد:‌ از سوی دیگر چنین انسان هایی در برابر دشمنان خدا مقتدر و قوی خواهند بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حضرت آیت الله بهجت(ره) را ملاک و شاخصی برای حقانیت دین و اولیای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: همه صفات و ویژگی‌های این مرجع تقلید جهان الگویی بارز برای انسان‌های مؤمن است.

حجت الاسلام ابوترابی، حضرت آیت الله بهجت(ره) را تکیه گاهی برای نظام اسلامی و رهبری معرفی کرد و بیان داشت: آن عالم فقید با عبادت و بندگی خالص نزد خداوند متعال به بالاترین درجه عبودیت و بندگی رسید.

وی از حضرت آیت الله بهجت(ره) به عنوان ستاره ای درخشان در تاریخ اسلام و جهان تشیع یاد کرد و گفت: اعمال این عالم فقید عین اعتقادش به مقام وحدانیت و امامت و رسالت بود./950/پ202/س
ارسال نظرات