۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۴۶۲۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

همه اعمال و رفتار آیت الله بهجت ‌برای خدا بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، وجود حضرت آیت‌الله بهجت را برای جامعه اسلامی مایه برکت و خیر دانست و تصریح کرد: این عالم ربانی نمونه کامل یک انسان واقعی بود.
آيت الله بهجت
حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به در پیش‌بودن سالروز ارتحال حضرت آیت الله بهجت(ره) با اشاره به خدمات ارزشمند حضرت آیت الله بهجت‌(ره) گفت: عمر پر برکت این مرجع تقلید همواره در خدمت به اسلام و ترویج فرهنگ اسلامی سپری شد.

وی با بیان این که ارتحال این عالم ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جهان اسلام بود، خاطرنشان کرد: ایشان افزون بر درجات بالای فقهی بر دروس متداول علم اخلاق و برای اساتید برجسته حوزه نیز دروس اخلاق پیشرفته‌ای را تربیت می‌داد و از این حیث نزد علمای بزرگ قم رتبه و مقام خاصی یافته بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، ولایت مداری و حرکت در مسیر اهداف انقلاب اسلامی را ویژگی بارز حضرت آیت الله بهجت(ره) دانست و تصریح کرد: این عالم ربانی با تمام وجود به امام خمینی(ره) و انقلاب عشق می‌ورزید و همواره ارتباط خوب و بی‌نظیری با مقام معظم رهبری داشت.

وی با بیان این که آیت‌الله‌ بهجت(ره) همواره حامی نظام و انقلاب بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد، ادامه داد: این مرجه تقلید در طول دوران حیات بابرکت خود ارتباط خاص و گرمی با امام راحل و رهبر معظم انقلاب داشتند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که همه اعمال و رفتار این عالم ربانی برای خدا بود و در امر فقاهت کم نظیر بودند و فقه، چشمه‌ای بود که از وجود ایشان می‌جوشید، گفت: آیت الله بهجت با همه زهد و فقاهت از همه بیشتر و با روشنی خاصی دیگران را در امور سیاسی هدایت می‌کردند، ایشان همواره رهنمودهای خوبی را مطرح می‌کردند و این رهنمودها بسیار کارگشا بود.

وی، حضرت آیت الله بهجت را نمونه کامل یک انسان واقعی معرفی کرد و با بیان این که مهم‌ترین نکته‌ای که در زندگی این عالم ربانی باید برای ما درس باشد، وجود کمال در این انسان والا مقام بوده که نتیجه طینت پاک از طرف خداوند به ایشان است، ادامه داد: این عالم ربانی در طول زندگی با برکت خود به کم‌ترین چیز قانع بود و با قناعت سختی‌ها را تحمل می‌کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، وجود آیت‌الله بهجت را برای جامعه اسلامی مایه برکت و خیر دانست و گفت: یک روحانی باید صاحب علم باشد و در غیر این صورت اسلحه خود را به همراه ندارد و آیت‌الله بهجت(ره) در شناسایی اسلام نقش مهم داشت.

حجت الاسلام یاری با اشاره به سلوک و حرکت عرفانی آیت الله بهجت(ره) خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت(ره) پس از این مراحل مسیر زندگی و سلوک عرفانی اش را اصلاح و پرورش نفس و تسخیر قله‌های بلند عرفان قرار داد.

وی آیت الله بهجت(ره) را الگوی کامل عرفان و خداشناسی معرفی کرد و بیان داشت: عرفان این مرجع تقلید برآمده از تعلیمات حضرت امیر(ع) و تمرین بندگی و عبودیت خداوند بود./950/
ارسال نظرات