۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۱۰۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

آیت الله کوهستانی آینه تمام نمای تقوا و پرهیزکاری بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، تقوا را معیار سنجش و زیر ساخت اعتبار و عمل انسان ها دانست و گفت: آیت الله کوهستانی(ره) آینه تمام نمای تقوا و پرهیزکاری بود.
نماينده ولي رفقيه در سيستان و بلوچستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در سی و نهمین سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی در روستای کوهستان بهشهر، در این مراسم با بیان این که آیت الله کوهستانی مرد خدایی بود که همه وجودش را خدا فرا گرفته بود، گفت: این عالم ربانی در عمل و کردارش، خدا را ناظر و شاهد می دید و به همین دلیل خداوند در زندگی وی جاری و ساری بود.

وی، آیت الله کوهستانی را ابرمرد عمل، ورع و تقوا توصیف کرد و افزود: این عالم جلیل القدر در حوزه علم و عمل بی نظیر بود و به همین دلیل نیز  همواره در قلوب ماندگار شده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در چهره آیت الله کوهستانی خدا نمایان بود و آنقدر غرق در خدا و آخرت بود که این دنیا هرگز به چشمش نیامد و تقارن سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی و شهادت فاطمه زهرا (س)، تقارن و نزدیکی قلوب قلب ها و خدا محوری این بزرگوار بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: وی با آخرت محوری خود شاگردان و اندیشمندان بزرگی را تربیت کرد که شخصیت های بزرگواری همچون آیت الله هاشمی نژاد، آیت الله نصری و آیت الله لایینی تربیت شدگان حوزه دانش و معرفت این بزرگوار بوده اند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی این بزرگوار یادآور خدا بود و همگان را شیفته خدا، معارف اسلامی و دینی می کرد.

وی با اشاره به خاطراتی در رابطه با زندگی این بزرگوار افزود: حجت الاسلام سید حسین شجاعی از وعاظ بر جسته برایم نقل می کرد که با کاروان بابلی به حج تمتع رفته بودم و هرگز آیت الله کوهستانی را ندیده و نشناخته بودم،  و در طول راه می دیدم که روحانی کاروان همواره از روحانی برجسته ای بنام شیخ محمد کوهستانی سخن می گوید و در حقش دعا می کند، از وی پرسیدم این روحانی کیست؟ جواب داد که عالمی در گوشه ای از بهشهر است که تاثیر گذار است و چون احوال مریضی دارد، برایش دعا می کنیم و وظیفه داریم دعا کنیم، شیخ حسین شجاعی می گوید روز عرفه در گوشه ای به دور از نگاه دیگران نشسته و مناجات می کردم که ناگاه یاد این شیخ محمد کوهستانی و التماس دعای دوستان افتادم و گفتم: خدایا اگر در وجود این عالم دغدغه دین وجود دارد این وجود را حفظ کن. دو سال از این ماجرا گذاشت تا این که روزی برای زیارت به مشهد رفته بودم، دیدم شیخی ظریف اندام در حال حرکت است و تعدادی زیر بغل ایشان را گرفته اند گفتم کیست گفتند شیخ محمد کوهستانی است، به یاد حج افتادم و خود را آماده کردم که به رسم ادب سلامی کنم ناگاه دیدم شیخ محمد کوهستانی خود فرمودند: شیخ حسین شجاعی سلام علیکم. شگفت زده شدم، اما فکر کردم شاید مرا بشناسد وقتی خم شدم که دستانش را ببوسم فرموند: شما حقی بر گردن من دارید دعای گوشه عرفه تو را به ما رساندند از شما ممنونم.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی همچنین نقل کرد: حجت الاسلام و المسلمین اسلامی از وعاظ مشهد نقل می کرد که برای سخنرانی و گذراندن این دوره به مازندران آمده بودم و هنگام برگشت به خدمت آیت الله کوهستانی برای خداحافظی رفتم و این در زمانی بوده که وی در بستر بیماری بوده اند و 40 تا 45 روز قبل از درگذشت ایشان بوده است، هنگام رفتن دستانشان را بوسیدم و اجازه خواستم مرخص شوم، وی فرمودند: به مشهد که مشرف شدید به آقا بگو اگر عنایت می کنند مرا مهمان خودشان کنند و پذیرا باشند، رفتم مشهد و به آقا عرض کردم که آیت الله کوهستانی از شما چنین تقاضایی درد و پیام ایشان را رساندم، شیخ محمد اسحاق درزیان نیز در این رابطه می گفت: دو سه روی مانده بهود به رحلت این عالم بزرگوار به خدمت ایشان رسیدم و در آن زمان صدایشان واضح نبود، هنگام خداحافظی  اجازه مرخصی خواستم همچنانکه دستم در دستشان بود دستانم را فشرد و فهمیدم  که کاری دارند نزدیکتر رفتم فرموند: آقا شیخ محمد اسحاق از امام رضا (ع) درخواست داشتم که مرا بپذیرد و اکنون ممنونم که مرا پذیرفت من مهمان امام رضا (ع) هستم.

وی ادامه داد: آیت الله کوهستانی همه زندگی اش در عمل ایشان بوده است و  دارای علم و عملی بود که به تقوا منتهی می شد و اینچنین مقرب درگاه الهی شد چرا که تقوا معیار سنجش و زیر ساخت اعتبار، عمل است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با گرامیداشت سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) نیز یادآور شد: فاطمه(س)‌ سیده زنان عالم  از اول تا آخر و در همه زمان ها  و مکان ها الگوی زنان جهان است.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: خداوند با کسی پیوند اخوت و خویشاوندی ندارد بلکه خداوند پیوند عبودیت و بندگی و تقوا با بندکان خود بسته است و هر که تقوای عمل بیشتری داشته باشد در نزد خداوند محبوتر است.

وی همچنین با تاکید بر الگوبرداری از ولایتمداری فاطمه زهرا(س) خاطر نشان کرد: آنچه از فاطمه زهرا(س) باید در شرایط کنونی مورد توجه باشد ولایتمداری ایشان است که بایدالگوی جامعه اسلامی در شرایط کنونی جامعه قرار گیرد تا سعادت حاصل شود./950/پ202/ع

ارسال نظرات