۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۹۵۹
حجت الاسلام والمسلمین تحریری:

القائات شیطان فتنه‌ای در مسیر حرکت عالمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: متعلمان و مترّبیان بدانند که معلم حقیقی و بالذّات خداوند متعال است، همواره باید ملتزم و خاضع درگاه الهی و اهل بیت‌(ع) بود.
حجت الاسلام والمسلمين   تحريري هفدهمين اجلاس سالانه اساتيد جامعه المصطفي در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین تحریری، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، امروز در هفدهمین اجلاس سالانه اساتید المصطفی با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه‌(س)، اظهار داشت: قلب حضرت زهرا‌(س) به حقیقت نبوت و ولایت متصل است.
 
وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه‌(س) خیر کثیر است و یکی از جنبه‌های خیریت آن حضرت، جایگاه علم ازلی الهی است.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به مقام استاد، گفت: خدای متعال در دو آیه جایگاه عالمان را در برخورد با دین حق، حمایت از این جایگاه و ترغیب دیگران به این دین، ترسیم کرده است.
 
وی به القائات و دسیسه‌های فراوان شیطان در این مسیر اشاره و خاطرنشان کرد: القائات شیطان فتنه‌ای در مسیر حرکت عالمان علم است که اگر از آن با موفقیت رد نشوند، بدبخت خواهند شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین تحریری به جایگاه علمی استاد شهید مطهری اشاره کرد و با بیان این‌که قوت ایمان شهید مطهری پیروزی وی را در صحنه‌های گوناگون علمی رقم زد، ابراز داشت: شهید مطهری حتی از کمونیست‌ها مبارز می‌طلبید، اما اینها شانه خالی می‌کردند، اما خود مسمم ایستاده بود.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که نسبت به معارف دین به باورهای خاص رسیده‌اند، می‌توانند خودشان و دیگران را حفظ کنند و این مقام اوت العلمی است که خداوند متعال در قرآن به آن اشاره دارد.
 
وی بر عجین شدن وادی تعلیم با وادی تربیت تأکید کرد و با بیان این‌که هیچ‌ فردی دارای علم مطلق نیست، افزود: متعلمان و مترّبیان بدانند که معلم حقیقی و بالذّات خداوند متعال است و همواره باید ملتزم و خاضع درگاه الهی و اهل بیت‌(ع) بود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات