۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۴۲۵
رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی:

نگرش مقطعی به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه نتیجه‌ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان این‌که نگرش مقطعی و مناسبتی به مساله وحدت حوزه و دانشگاه راه به جایی نخواهد برد، گفت: باید بتوانیم تفکرات و نتایج فعالیت های حوزه و دانشگاه را در یک نقطه مشترک و ارزشی جمع کنیم.
وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی آقاپور، رییس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح اهداف و برنامه های آموزشی این مرکز آموزش عالی پرداخت.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور نیز خود را در مساله وحدت حوزه و دانشگاه مسؤول می داند، اظهار داشت: اعتقاد بر این است که وحدت حوزه و دانشگاه امروز پس از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام آقاپور خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از علما و اساتید حوزوی در کلاس های درس دانشگاه حضور داشته و به تدریس می پردازند، در واقع می‌توان گفت؛ وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه را باید در اشتراک اهداف و افکار این دو نهاد پیگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه تعارف متفاوتی از مساله وحدت حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد، خاطر‌نشان کرد: منظور از وحدت این نیست که حوزویان، دانشگاهی شده و یا دانشگاهیان حوزوی شوند و یا این‌که کتب یکسانی داشته باشند، باید دیدگاه خود نسبت به این مساله را اصلاح کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که نگرش مقطعی و مناسبتی به مساله وحدت حوزه و دانشگاه راه به جایی نخواهد برد، گفت: اگر بتوانیم تفکرات و نتایج فعالیت های حوزه و دانشگاه را در یک نقطه مشترک و ارزشی جمع کنیم، آن موقع توانسته ایم در عمل وحدت این نهاد آموزشی را معنا بخشیم.

حجت الاسلام آقاپور در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تحول در علوم انسانی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با تالیف و تدوین کتب متعدد و جدید از جمله اقتصاد اسلامی و مدیریت اسلامی در این جهت حرکت کرده است.

وی همچنین از رتبه نخست عفاف و حجاب در این واحد دانشگاهی از میان دانشگاه های پیام نور سراسر کشور خبر داد و گفت: مسائل فرهنگی و عقیدتی دانشجویان یکی از مهمترین اولویت های کاری این مرکز است.‌/935/پ202/س
ارسال نظرات