۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۰۶۲

همایش منطقه‌ای نماز و نیایش در بهبهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش منطقه‌ای نماز و نیایش، صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان برگزار شد.
مهر تسبيح انگشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امیدعلی فضیلتی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان، ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش منطقه‌ای نماز و نیایش، اظهار داشت: این همایش به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان، ادامه داد: از 35 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، پنج مقاله در قالب سخنرانی و 10 مقاله در قالب پوستر، ارائه شد.

وی افزود: محورهای این همایش شامل نقش نماز بر ارتقای ساختار اخلاقی جوانان تاثیر نماز بر اسلامی و اجتماعی، فلسفه وضو و تاثیرات شخصی روانی آن، تاثیر صوت اذان و قرائت نماز بر انسان و طبیعت راهکارهای موثر در تقویت عملی در دانشگاه‌ها و نقش نماز در پیشگیری بیماری‌های روانی است.

وی، موضوعات نماز و انضباط فردی و اجتماعی، نقش ستادهای اقامه نماز دانشگاه‌ها در ترقیب دانشجویان و شرکت در نماز جماعت، بررسی تلفیقی نماز با اعمال نیایشی سایر ادیان و مذاهب، آثار نماز در شکل‌گیری شخصیت و اعتماد به‌نفس جوانان، نقش اساسی دانشجویان دانشگاه‌های در گرایش دانشجویان به نماز و آشنایی با اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) بر گسترش فرهنگ نماز را نیز از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

نخستین اجلاسیه سرداران و شهدای رامشیر برگزار می‌شود

نخستین اجلاسیه سرداران و شهدای شهرستان رامشیر، پنج‌شنبه، هشتم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این برنامه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای شهرستان رامشیر و عطر‌آگین کردن فضای جامعه به یاد شهدا و شناسایی آن‌ها و رشادت‌هایشان به نسل جوان اعلام شده است.

سردار نقدی، سخنران این برنامه خواهد بود؛ پخش نماهنگ، بیان خاطره، اجرای دکلمه توسط فرزند شهید، اجرای تئاتر با مضمون شهدا و شهادت و مداحی صادق آهنگران از جمله برنامه‌های این اجلاسیه اعلام شده است.

این مراسم که از سوی ستاد اجلاس در سالن شهید تندگویان رامشیر اجرا می‌شود، با حضور خانواده‌های شهدای هشت‌سال دفاع مقدس و مردم علاقه‌مند به نظام و شهدا برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم یاد 104 شهید این شهرستان گرامی داشته خواهد شد و در این مراسم از مسؤولان استانی دعوت شده است.

زندگی‌نامه سردار شهید علی هاشمی به چاپ سوم رسید

عبدالصاحب رومزی‌پور، نویسنده کتاب همور و همیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: این کتاب را در شرایطی نوشته بود که احتمال زنده بودن سردار علی هاشمی وجود داشت.

وی در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: چاپ اول کتاب هور و همیشه، سال 89 در سه هزار نسخه و چاپ دوم آن اسفند 89 در سه هزار نسخه منتشر شد. اکنون قرار است چاپ سوم آن اواخر اردیبهشت سال90 وارد بازار کتاب وارد شود.

رومزی‌پور با بیان این که کتاب هور و همیشه را نشر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ کرده است، ابراز داشت: چاپ‌های دوم و سوم این کتاب با توجه به موقعیت‌های به وجود آمده در سال‌های اخیر مورد اصلاح قرار گرفتند.
/9455/پ202/س

ارسال نظرات