۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۷۷۶
صبح امروز؛

راهپیمایی مردم عراق علیه اشغال بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی مردم عراق در اعتراض به اشغال بحرین و کشتار مردم مظلوم این کشور در بغداد برگزار شد.
راهپيمايي مردم عراق عليه اشغال بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، صدها تن از شهروندان عراقی، صبح امروز در اعتراض به ادامه حضور نظامیان خارجی و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین در بغداد راهپیمایی کردند.

تظاهرات کنندگان با برافراشتن پرچم بحرین با ملت این کشور اعلام همبستگی کرده و خروج سریع نیروهای سپر جزیره را خواستار شدند.

سلیم الموسوی از مسوولان برگزاری این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امروز برای اعلام حمایت از برادرانمان در بحرین که انواع ظلم و ستم ها را از جانب نیروهای سپر جزیره به رهبری عربستان متحمل می شوند راهیپمایی کردیم.

وی افزود: تظاهرات کنندگان در صدد بودند تا پیام همبستگی با ملت مظلوم بحرین و محکومیت جنایت های آل سعود و آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی را فریاد بزنند.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه بحران در بحرین در حال مبدل شدن به نزاع میان شیعیان و سنی هاست نسبت به گسترش جنگ طایفه ای در پرتو حضور نیروهای سپر جزیره در بحرین هشدار داده بود.

مراجع تقلید، علما و خطبای جمعه شیعه عراق و همچنین برخی از گروه های سیاسی شیعه نظیر مجلس اعلای اسلامی و جریان صدر عراق نیز، کشتار مردم مظلوم بحرین را محکوم کرده و خروج اشغالگران عربی را از خاک این کشور خواستار شدند.

برخی از کارشناسان مسایل سیاسی معتقد هستند که به تعویق افتادن نشست سران کشورهای عربی که قرار بود ماه آینده در بغداد برگزار شود به دلیل حمایت دولت و سیاستمداران عراقی از مردم بحرین انجام گرفته است./980/ب902/گ
ارسال نظرات