۱۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۱۵۱
عضو خبرگان رهبری:

اسلام عین جمهوریت و جمهوریت واقعی عین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: گفت: تکرار عدم تناسب بین جمهوریت و اسلامیت نظام، تفکری سکولار و متحجرانه است.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم‏زاده ‌هریسی در نشست «جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی و حقوق مردم» که همزمان با سالروز جمهوری اسلامی در محل خانه ستارخان برگزار شد، در خصوص میزان تحقق آرمان‏های جمهوری اسلامی اظهار داشت: نظام اسلامی آثار و برکات فراوانی داشت و ما می‏خواستیم در جهان در تمام ابعاد سیاسی ـ اقتصادی و فرهنگی الگوسازی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بازنگری و ارزیابی عملکردها را با توجه به اهداف و آرمان‏های انقلاب و نظام، امری ضروری دانست و افزود: موفقیت‌هایی که تاکنون انقلاب و نظام به آن دست یافته، از آثار و برکات ذات انقلاب و نظام بوده است و ضعف‏ها و ناکامی‏ها به مدیریت‏ها و سیاست‏های کشور برمی‌گردد.

وی علل برخی ناکامی‌ها را در سیاست‏ها و مدیریت‏های متعدد دانست و در تشریح آن، اظهار داشت: سیاست ما بیشتر برون‏گراست به گونه‏ای که مسائل داخل تحت‌الشعاع مسائل بیرونی قرار گرفته است، ما اگر خواهان نظامی اسلامی هستیم باید از درون به برون حرکت کنیم و سیاست‏هایمان درون‏گرا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‏زاده‌هریسی ادامه داد: متاسفانه ما مسائل و مشکلاتی را که می‏توانیم با محبت حل کنیم، با اعمال قدرت می‏خواهیم حل کنیم که کارساز نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری کم‌توجهی به منافع و مصالح ملی را از دیگر علل ناکامی در تحقق کامل آرمان‏های انقلاب ذکر نمود و خاطرنشان کرد: وجود مشکلات اقتصادی فراوان که اکثرا ریشه در مسایل سیاسی دارد، از دیگر علل ناکامی‏هاست که تنها با برنامه‏ریزی و سیاست‏های کلان درست نمی‏شود، زیرا فدای مسایل سیاسی داخلی و بین‏المللی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: هدف امام(ره) این بود که در این انقلاب تمام سلیقه‏ها در داخل با اصول منطبق باشد. تشخیص امام این بود که اگر غیر از جمهوری اسلامی باشد این انقلاب و نظام باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‏زاده ‌هریسی ادامه داد: اینکه بین جمهوریت و اسلامیت نظام تناسب وجود ندارد، تفکر غلطی و افراطی ـ تفریطی است که از اندیشه‏ سکولاریسم و تحجر نشأت می‏گیرد در صورتی که اسلام عین جمهوریت و جمهوریت واقعی عین اسلام است.

وی جمهوریت و اسلامیت را دو عنصر به هم آمیخته و از هم جدانشدنی دانست و تصریح کرد: بین جمهوریت و اسلامیت دعوایی وجود ندارد بلکه دعوا بین دو جناح و دو فکر است زیرا جمهوریت و اسلامیت دو تا نیستند که بخواهیم آنها را با هم آشتی دهیم./935/د102/ص
ارسال نظرات