۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۸۴۲۷۵
حجت الاسلام روانبخش هشدار داد؛

تئوری پردازی غربگرایان برای سلطه پذیر کردن جامعه

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش برخی غربگرایان برای سلطه پذیری جامعه گفت: عده ای کتاب می نویسند تا دوباره سلطه آمریکا را باز گردانند، امروز متفکران غربگرا کتاب هایی می نویسند تا نسل جوان را سلطه پذیر کنند.
حجت الاسلام روانبخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) امروز در سخنرانی خود به مناسبت 13 آبان که در مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: واژه های استکبار و استضعاف قرآنی بوده و هنر انقلاب اسلامی این است که واژه های قرآنی را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بسیاری از واژه های قرآنی را فرهنگ و نهادینه کرد اما متأسفانه به مرور زمان غربگرایان سعی کردند که این واژه ها به فراموشی سپرده شود، مستکبر به کسی گفته می شود که بزرگ نیست اما خود را بزرگ می داند و مستضعف یعنی کسی که ضعیف نیست اما او را به ضعف و تحقیر می کشانند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قلم به دستان مزدور غربی سعی می کنند که این واژه ها را تغییر دهند، اظهار داشت: در جاهایی هم واژه ها را تغییر دادند و از سال 76 برخی واژه های دینی و انقلابی دچار تغییر شد، به عنوان مثال قدرت های بزرگ را به جای مستکبران مطرح کردند، قدرت های بزرگ بار مثبت دارد اما مستکبران دارای بار منفی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به این موضوع توجه دارند و واژه سازی و نمادسازی می کنند به همین دلیل فرمودند که به جای استفاده از کلمه خاورمیانه از غرب آسیا استفاده شود، طلاب باید کار کنند تا اجازه اثرگذاری دشمن در واژه سازی ها و نمادسازی ها داده نشود، گاهی در یک انتخابات با یک شعاد، نماد و رنگ تأثیرگذاری می کنند.

حجت الاسلام روانبخش با تأکید بر این که تقسیم بندی های غربی نباید ملاک کار باشد، ابراز داشت: در قرآن کریم آمده که فرعون به غیر حق خود را بزرگ جلوه داد و ادعای خدایی کرده است، خداوند متعال می فرماید اراده الهی این است که مستضعفان و کسانی که به ضعف کشانده شده اند وارثان زمین باشند.

وی عنوان کرد: مسأله امروز ما با آمریکا شبیه جریان فرعون است، اختلاف افکنی یکی از ابزارهای فرعون بود تا مردم را به ضعف بکشاند، فرعون کاری می کرد که مردم تحقیر و ناتوان فکری و فرهنگی شوند تا بتواند حکومت کند، نسبت فرعون با مردم، نسبت سلطه گر و سلطه پذیر بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نسبت امروز آمریکا با جهان دقیقا همان نسبت فرعون با مردم زمان خود است، آمریکا یک کشور نیست بلکه یک فکر است که باید نسبت خود را در برابر آن تعیین کنیم، آمریکا می خواهد سلطه گر بوده و همه جهان نوکر آن باشند، تمام همت جریان صهیونیسم بین المللی این است که کدخدای عالم باشند و بقیه تسلیم شوند.

وی اضافه کرد: آمریکا می گوید همه دولت ها و ملت ها باید تسلیم باشند و الا آسیب می بینند و له می شوند، برخی در داخل شرایط آمریکا را پذیرفتند از این رو رسما اعلام کردند که آمریکا کدخدا است و باید به خواسته کدخدا عمل کنیم تا زنده بمانیم.

حجت الاسلام روانبخش با بیان این که انقلاب اسلامی تمام معادلات مستکبران را بر هم ریخت، گفت: تنها قدرتی که در عالم با خواسته زور آمریکا درگیر شده انقلاب اسلامی و ملت ایران است که معادله استکبار را بر هم ریختند، هر جریانی که در دنیا در برابر آمریکا شکل گرفت در نهایت تسلیم شد اما انقلاب با قوت به کار خود ادامه می دهد.

وی افزود: انقلاب اسلامی 40 سال با رهبری امامین انقلاب در برابر زورگویی های استکبار جهانی و آمریکا ایستاده است، آمریکایی ها خیلی تلاش می کنند که با استفاده از نیروهای خود به ویژه در داخل وضعیت را تغییر دهند، زمانی آمریکایی ها حتی می خواستند بر امام هم تأثیر بگذارند اما حضرت امام اصلا به آن ها میدان نداد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که آمریکایی ها و مستکبران ساعت ها جلسه گذاشتند تا امام را بشناسند و بر ایشان تأثیر بگذارند، اظهار داشت: در کتاب های شخصیت های امنیتی غربی آمده که امام فکرها را تغییر داد و  و این تغییر به جز ایران، کل منطقه را از سلطه خارج می کند.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب ادامه داد:  40 سال جریان سلطه می خواهد ایران را سلطه پذیر کند اما همواره شکست خورده است، همچنان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در برابر جریان سلطه ایستاده و معادلات آن ها را بر هم ریخته است، رهبر انقلاب فرمودند آمریکا در قدرت نرم، سیاسی، اقتصادی و تمام شاخص های دیگر شکست خورده و رو به افول است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: زمانی آمریکا هر کاری که می خواست می توانست انجام دهد اما امروز به عنوان مثال در سوریه هزینه های سرسام آوری کردند تا حکومت را تغییر دهند و اسد را برکنار کنند اما رهبر انقلاب با اقتدار فرمودند اسد باید بماند که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و آمریکا نتوانست کاری کند.

وی عنوان کرد: در عراق برنامه های متعددی داشتند تا فکر انقلاب را کنار بزنند و شکست دهند اما ناموفق بودند، راهپیمایی عظیم اربعین نشانه قدرت اسلام و انقلاب است که دشمن نتوانست جلوی آن را بگیرد و نمی تواند مانند آن را به وجود آورد، تفکر انقلاب در بین ملت ها نفوذ کرده و آمریکا با ادعای کدخدایی توان تأثیرگذاری ندارد.

حجت الاسلام روانبخش خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمود ما از شر آمریکا و انگلیس راحت شدیم اما برای راحت شدن از شر نوچه های آنان کار داریم، برخی افراد با مطالبی که می نویسند سعی دارند که جوانان را سلطه پذیر کنند.

وی اضافه کرد: آقای سریع القلم مشاور رییس جمهور کتابی به نام ایران و جهانی شدن؛ فرصت ها چالش ها دارد که آقای روحانی در مقدمه کتاب می نویسد ما در میان رشد و حفظ هویت دچار تناقض شده ایم، آقای روحانی در این مقدمه می آورد که ما باید بین رشد و هویت تعادل ایجاد کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هویت کشور اسلامیت نظام است، گفت: این سخن یعنی باید بخشی از اسلامیت را بزنیم تا رشد و پیشرفت کنیم و با حفظ اسلامیت نمی توان به رشد رسید، آقای روحانی مطالب کتاب آقای سریع القلم را هم تأیید کرده است، نویسنده در این کتاب می آورد برای این که به رشد و پیشرفت برسم باید دست از اسلام حداکثری برداریم و اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید اجازه دهیم که سرمایه گذاران خارجی در کشور حضور پیدا کرده و اجازه دهیم که در قانونگذاری کشور دخالت کنند.

وی افزود: نویسنده تصریح کرده که منظور از خارجی ها آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس هستند که در قانون و سیاستگذاری باید خالت داشته باشند تا پیشرفت حاصل شود، عده ای کتاب می نویسند تا دوباره سلطه گری آمریکا را باز گردانند، امروز متفکران غربگرا کتاب هایی می نویسند تا نسل جوان را سلطه پذیر کنند.

حجت الاسلام روانبخش اظهار داشت: رهبر انقلاب به خوبی به غربگرایان هشدار دادند که اگر می خواهند دنبال سازش باشند بدانند که آمریکا رو به افول و نشانه های آن آشکار است، باید بر قدرت اسلام و ملت ایران سرمایه گذاری کرد نه بر خانه سست عنکبوت، جریان انقلاب اسلامی قطعا به پیروزی خواهد رسید.

ارسال نظرات