۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۷۹۸۸۹
در دیدار با سفیر ایران؛

رییس پارلمان عراق از جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کرد

رییس جدید پارلمان عراق و «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران دیروز ضمن دیدار با یکدیگر درباره راه‌های تقویت روابط پارلمانی و حل بحران آب بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
دیدار «محمد الحلبوسی» رییس جدید پارلمان عراق با ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد الحلبوسی» رییس جدید پارلمان عراق روز گذشته با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مقر پارلمان عراق در بغداد دیدار کرد و خواستار تقویت همکاری میان بغداد و تهران به خصوص در زمینه پارلمانی شد.

دفتر ریاست پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الحلبوسی و مسجدی درباره اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه و به خصوص درباره پرونده آب گفت‌وگو کردند.

الحلبوسی در این دیدار حمایت منطقه‌ای از عراق در بخش بازسازی و خدمات رسانی از جمله در مناطق آسیب دیده از جنگ با تروریسم و مشارکت فعال در برقراری شرایط زیست و ثبات در این مناطق را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: عراق امیدوار است شاهد همکاری بیش از پیش و در همه زمینه‌ها با کشورهای منطقه باشد.

طرفین درخصوص روابط دو جانبه و راه‌های تقویت آن و نیز اوضاع امنیتی و سیاسی در عراق از جمله موضوع آب بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز با تبریک مجدد به الحلبوسی برای تصدی پست ریاست پارلمان عراق، برای وی و پارلمان جدید آرزوی موفقیت کرد.

سفیر ایران افزود: حمایت از پرونده اقتصادی بین  دو کشور و پیشرفت آن ضرورت دارد.

در این دیدار همچنین پیام دعوت «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی از رییس پارلمان جدید عراق برای سفر رسمی به ایران به وی ابلاغ شد و الحلبوسی با قبول این دعوت ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت به ایران سفر کند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات