۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۷۴۹۹۸
حجت الاسلام والمسلمین مجد:

مردم جهان تشنه عدالت و شنیدن سخن حق هستند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مردم جهان تشنه حقیقت و عدالت هستند، گفت: در حال حاضر مردم دنیا خواستار شنیدن سخن حق هستند و اسلام همان سخن حق با بشر است.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: اینکه نهایت این جهان چه می‌شود و هدف از خلقت انسان چه بوده از مسائل عمومی است که ذهن اندیشمندان را به خود مشغول می‌کند.

وی افزود: بهترین راه و روشی که می‌تواند به این گونه سوالات پاسخ دهد دین است؛ انسان با رجوع به دین می‌تواند به فلسفه خلقت پی ببرد در غیر این صورت راه به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با بیان اینکه در بین همه ادیان آسمانی کاملترین پاسخ‌ها در دین مبین اسلام است، ابراز کرد: در اسلام همه حقایق ادیان اسلامی ذکر شده از این رو اسلام از نظر کیفی و کمی به هیچ عنوان قابل مقایسه با سایر ادیان نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سایر ادیان آسمانی از نظر کمی و کیفی و نفوذ محدود به یک زمان خاص می‌شود در حالی که اسلام دینی ابدی است.

وی مکتب تشیع را کاملترین مکتب در میان فرقه‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: مکتب تشیع برای تمام سؤالات انسان‌ها پاسخی کامل و جامع دارد. امتیازی که خداوند به مکتب تشیع داده به هیچ مکتب و دینی نداده است بنابراین ما باید به داشته‌ها و امتیازاتی که داریم آگاهی داشته باشیم تا قدر آن را به خوبی بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجد اختلاف و نزاع را نتیجه عدم شناخت مسلمانان از اسلام دانست و گفت: اسلام واقعی را باید شناخت در این صورت است که می‌توان اسلام را به مردم جهان معرفی کرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مردم جهان تشنه حقیقت و عدالت هستند، عنوان کرد: با شناخت اسلام مردم آمادگی ظهور حجت الهی را پیدا می‌کنند امروز مردم دنیا خواستار شنیدن سخن حق هستند و اسلام همان سخن حق با بشر است.

وی با اشاره به اینکه هدف از انقلاب را معرفی اسلام به سراسر مردم جهان دانست و ابراز کرد: امام راحل این انقلاب را برپا کردند تا بتوانیم اسلام و انقلاب را به سراسر جهان صادر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجد درباره مساله مهدویت، گفت: مساله مهدویت یک امر جهانی است و سرنوشت بشر در مهدویت تعیین و پاسخ داده می‌شود از این رو اگر ما بخواهیم مهدویت را در جهان جابیاندازیم ابتدا لازم است مساله اسلام و مهدویت را خودمان به درستی بشناسیم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات