۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۶۸۵۰۳
امام جمعه تبریز:

آمریکا به هیچ قراردادی پایبند نیست

امام جمعه تبریز دیدار رهبر کره شمالی و رییس جمهور آمریکا را اقدامی بیهوده دانست و گفت: آمریکا در طول سالیان متوالی نشان داده که هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و پایبند به تعهدات خود نیست.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان این‌که امروز خداوند متعال پاداش یک ماه بندگی و عبودیت را به بندگان مخلص خود اهدا می کند،  اظهار داشت: عید فطر روز بیداری و آگاهی انسان‌ها است.

وی با بیان این‌که عید فطر آغازی برای زندگی سعادتمند برای مؤمنانی است که یک ماه شب و روز در درگاه الهی به مقام عبودیت رسیدند، گفت: همزمان با عید فطر عموم مسلمانان مسرور از توفیق یک ماه میهمانی خداوند بوده و منتظر پاداش از جانب پروردگار هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می فرماید؛ هر روز که معصیتی نباشد، عید است، خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم ماه مبارک رمضان را آخرین ماه رمضان ما قرار ندهد، که اگر تقدیر بر این بود، امیدواریم ابتدا بخشیده و پاکیزه باشیم سپس از دنیا برویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که عید فطر یوم الجوایز بوده و خداوند متعال عنایت خاص به عموم مسلمانان به ویژه مؤمنان ثابت قدم در مسیر صراط مستقیم الهی دارد، افزود: روز عید فطر عید بزرگ روزه‌داران و یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی شناخته می شود که باید از ظرفیت وحدت‌بخش این روز عزیز میان جوامع اسلامی بهره برده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر منطقه‌ای و جهانی، دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا را اقدامی بیهوده دانست و اظهار داشت: آمریکا در طول سالیان متوالی نشان داده که هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و پایبند به تعهدات خود نیست.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پس از مذاکرات بین دو کشور، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد این گفت‌وگو را یک پیروزی بزرگ برای خود جلوه دهد، واقعیت این است که برای رسیدن به یک توافق مشترک راه زیادی پیش‌رو است، کره‌شمالی باید از توافق برجام ایران با آمریکا و کشورهای غربی عبرت گیرد.

وی ادامه داد: جالب اینجاست که وزارت امور خارجه در رابطه با مذاکره آمریکا با کره شمالی بیانیه ای صادر کرده و بار دیگر سخن از توافق با ایران به میان آورده است، سابقه بدعهدی آمریکا در برجام باید مورد توجه کره شمالی باشد، چراکه آمریکا با خروج از برجام نشان داد که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که هر دو کشور آمریکا و کره‌شمالی دارای زرادخانه‌های بزرگ هسته‌ای هستند اما تنها باید کره شمالی تعهد به نابودی تجهیزات هسته‌ای خود می شود، گفت: آمریکا توافق چندجانبه بین‌المللی را زیر پا گذاشت و از برجام خارج شد، در حالی که ایران هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده، خروج از توافق با کره‌شمالی دور از ذهن نیست./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات