۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۵۶۴۷۹

انتشار نخستین پیش شماره نشریه حم

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نخستین پیش شماره نشریه حم را منتشر کرد.
 پیش شماره ماهنامه اقراء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نخستین پیش شماره نشریه حم را به سردبیری داود قاسمی منتشر کرد.

در این شماره از این نشریه عنوان‌های: نشست مشترک مدیران قرآنی سازمان اوقاف و وزارت ارشاد، رونمایی از پوستر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آزمون مربی‌گری طرح حفظ قرآن اوقاف ساوجبلاغ برگزار شد، طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن کریم، دبیرخانه دائمی مهارت افزایی داوران تشکیل می‌شود، تشریح مزایا طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآنی، شیوه ثبت نام طرح ساماندهی، شیوه ثبت نام در طرح «ساماندهی داوران مسابقات قرآنی»، به کمک قرآن خانواده و جامعه نورانی و سالم بسازیم و گزارش تصویری را مطالعه می‌کنیم.

همچنین در ادامه این ماهنامه به موضوعاتی همچون: نیم نگاهی کاربردی و بنیادی به جایگاه وقف در یک زندگی سالم، ثواب‌های دنباله‌دار، وقتی از CBT بریدم و به قرآن پناه بردم، درباره آنچه از حق همسایه که به عهده ماست چه می‌دانیم؟، از آیینه رفاقت تا کرسی رقابت، در مؤسس نور المجتبی(ع) چه می‌گذرد؟، برای تقویت تارهای صوتی چه باید کرد، معجزه آرام، اهم دستاوردهای سازمان اوقاف امور خیریه در حوزه فعالیت‌های قرآنی، گفت و شنودهای قرآنی، اخبار تهران و استان‌ها و زندگی قرآنی امام خمینی(ره) پرداخته شده است.

کارشناسان عالی قرآنی کشور دو سال است که طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن کریم را تدوین کرده اند و این طرح پس از دریافت نظرات و طرح شدن در کمیته فنی و شورای معین ستاد عالی با همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اجرا می‌شود، از این رو، در گفت‌‌وگویی با حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی این طرح بررسی شده و در بخشی از این متن چنین آمده است: هر نهاد، مجموعه و مؤسسه‌ای که مسابقه رسمی را برگزار می‌کند حال چه در بخش مردمی و چه در بخش حاکمیتی، باید از ستاد عالی هماهنگی مسابقات مجوز دریافت کند، پس، آن مجموعه‌هایی که مسابقات سراسر و رسمی برگزار می‌کند در صورتی که بخواهند از مربیان و اساتید خودشان به عنوان داور استفاده کنند باید آنها به سمت شرکت در آن طرح سوق دهند.

با توجه به اینکه بعد از چهل دوره برگزاری مسابقات نیاز به یک تحول و تغییر اساس در مدل برگزاری آن داریم، پیش‌بینی می‌شود که به تناسب در نظام داوری، برخی از رشته‌ها و در برخی از سبک‌های که برای برگزاری مسابقات پیش‌بینی می‌شود نیز تغییر ایجاد شود.

از این جهت به موازات تغییراتی که در رشته‌ها و آیین نامه مسابقات صورت خواهد گرفت، طبعاً داوری هم تغییر پیدا می‌کند. افرادی که این رشته را داوری می‌کنند نیاز به آموزش و جلسات توجیهی و کارگاه‌هایی برای مهارت افزایی دارند که کاملاً خودشان را به نظام و روش جدید تطبیق داده‌اند و به هر حال در صدد هستیم که یک دبیرخانه دائمی را برای این کار در ستاد عالی فعال کرده و خود داوران، پیشکسوتان و صاحبنظرانی که قریب به چهار دهه در رابطه با این موضوع در کشور ما فعالیت می‌کنند، به نوعی بتوانند ستاد را از تجربیات و مهارت‌هایشان بهره‌مند نمایند.

گفتنی است، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نخستین پیش شمار ه نشریه حم، را در ۶۴ صفحه منتشر کرده است./۹۹۸/ن/ش۶۰۳

 

ارسال نظرات