۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۵۱۵۹۷
امام جمعه موقت بیرجند:

استکبار ذهن نخبگان جامعه اسلامی را به مسائل حاشیه ای و فرعی معطوف می کند

امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار به واسطه ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد ذهن نخبگان جامعه اسلامی را به مسائل حاشیه ای و فرعی معطوف می کند و مسائل فرعی جای مسائل اصلی را گرفته است.
نصیرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مجید نصیرایی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: حضرت زینب(س) در ابعاد مختلف شخصیتی و از جهات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یک الگو بودند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به لزوم توجه جهان اسلام به مسائل اصلی خود و غافل نشدن از این‌ مسائل تاکید کردند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: استکبار به واسطه ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد ذهن نخبگان جامعه اسلامی را به مسائل حاشیه ای و فرعی معطوف می کند و مسائل فرعی جای مسائل اصلی را گرفته است.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: جهان اسلام به جای اینکه روی پای خود بایستد وابسته به دیگران است و این موضوع سبب عقب ماندگی جوامع اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه باید مراقبت کرد تا در داخل کشور مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرد، ادامه داد: فلسطین به عنوان مهم ترین مسأله جهان اسلام است و باید به این مسأله مهم توجه کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نباید وقت‌ مردم و مسؤولان به حواشی گرفته شود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود فرمودند امکان شکست استکبار در جنگ نرم مانند جنگ سخت وجود دارد.

حجت الاسلام نصیرایی اظهار کرد: ملت ایران و نظام اسلامی در جنگ سخت ثابت کرد که می توان به دور از وابستگی به غرب و شرق و با اتکا به ایمان جوانان و توان داخلی پیشرفت کرد.

وی افزود: در جنگ نرم نیز می توانیم با وجود ظرفیت های داخلی و با کمک گرفتن از این ظرفیت ها در مقابل استکبار ایستادگی کرد و آن ها را شکست داد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مقام معظم رهبری به لزوم برملا کردن دروغ های آمریکا و مبارزه به صهیونیست ها تاکید کردند، گفت: کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و اسرائیل مدعی حقوق بشر هستند و آن هایی که داعش را پرورش دادند مدعی می شوند که ایران تروریست پرور است و باید با تروریست مبارزه کرد.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: متأسفانه امروز عده ای در داخل کشور، آمریکا را بزک می کنند و آمریکا را به عنوان کدخدا و متمدن خود می دانند.

وی با بیان اینکه هر کسی می تواند مدعی حقوق بشر باشد اما به آمریکا، انگلیس و آل سعود نمی آید که مدعی حقوق بشر باشند، بیان کرد: علم یکی از مهم ترین پایه های پیشرفت است و پیشرفت علم یکی از راه های مقابله با دشمن است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم کسانی که در جای جای جهان اسلام خیانت می کنند چه کسانی هستند، اذعان داشت: برخی از دولت های مدعی کشورهای اسلامی با دشمنان مراوده می کنند و رقص شمشیر با آن ها دارند و خود را خادم الحرمین نیز می دانند.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال از انقلاب اسلامی هرگاه به خودش متکی بوده و به جوانان اعتماد داشته پیشرفت کرده و هرگاه به غرب تمایل پیدا کرده نیز شکست خورده است.

وی ادامه داد: در برجام به دیگران لبخند زدیم که شاید مشکلات کشور حل شود اما نتیجه آن را دیدیم و پنج سال وقت و عمر مردم و سرمایه نظام هدر دادند./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات