۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۷۲۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

گردهمایی عظیم اربعین هجرتی نمادین به سوی خدا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، هجرتی نمادین به سوی خدا، آزادی و حق طلبی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امشب در جمع عزاداران اربعین حسینی در مسجد المهدی اراک، بیان کرد: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، هجرتی نمادین به سوی خدا، آزادی و حق طلبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی نماد عشق، محبت و ارادت به اهل بیت(ع) است، گفت: این نماد باید تا ابد زنده بماند، زیرا دشمنان از آن هراس داشته و احساس خطر می کنند.

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: دشمنان اسلام در تلاش هستند که از ایجاد وحدت میلیونی در کنگره اربعین جلوگیری کنند، اما خداوند خواهان حضور و نورافشانی پیام امام حسین(ع) در جهان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی  افزود: جامعه اسلامی باید زمینه های ظهور امام زمان(عج) را فراهم کرده و آماده حضور منجی حق و برقراری عدالت در عالم باشند.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به بخشی از زیارت اربعین که از امام صادق(ع) به شیعیان رسیده است، اظهار داشت: امام حسین(ع) وارث تمامی انبیا و دارای صفات الهی آنان است و شیعیان باید از نهضت عاشورا درس گرفته و پیام های موجود در آن را عملیاتی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: امام حسین(ع) خون خود را در راستای احیای اسلام، آگاهی مردم و خروج آنان از ضلالت، گمراهی و جهل فدا کرد.

حجت الاسلام قربانپور اظهار داشت: امام حسین(ع) برای اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و قراردادن سیره ایشان در زندگی  و درس گرفتن از آن، برای هر مسلمان با بصیرت لازم است.

نقش فضای مجازی در  مقابله با نفوذ دشمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش فضای مجازی در مسیر مقابله با نفوذ دشمنان پرداخت و گفت: فضای مجازی بستر، شرایط یا ابزاری است که در اختیار افراد قرار دارد و در اقدامات منفی و مثبت امکان بهره برداری از آن وجود دارد، فضای مجازی گستره  فراوانی دارد و در تمام نقاط جهان  به زبان های گوناگون قابل دسترسی است.  

حجت الاسلام قربانپور به دو اقدام در برابر فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: جلوگیری از نفوذ فکری و فرهنگی و نفوذ در دیگران برای بیان حقایق، دو راه برای مقابله هوشمندانه با نفوذ دشمن در فضای مجازی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: امکانات دیگر این است که در تمام مکان ها به عنوان مدافع حساب نشده،  به طور خاص طراحی داشته باشیم و  قبل از آنکه کسی را هدف بگیریم، با زبان ها و روش‌های گوناگون بر افکار عمومی، مبانی خود را تبلیغ کنیم./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات