۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۳۶۸۳۷
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی:

مقابله با آسیب های فضای مجازی اولویت اصلی مبلغان دینی باشد

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه مقابله با آسیب های فضای مجازی اولویت اصلی مبلغین دینی است، گفت: مبلغین دینی با فعالیت های پسندیده خود به خوبی می توانند نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام علی شفیعی معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا استان مرکزی، با بیان اینکه مقابله با آسیب های فضای مجازی اولویت اصلی مبلغین دینی است، گفت: مبلغین دینی با فعالیت های پسندیده خود به خوبی می توانند نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

برگزاری دوره های فرق و مذاهب ویژه مبلغین

وی در رابطه با برنامه های صورت گرفته و آتی از سوی معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی، بیان کرد: از جمله فعالیت های حوزه معاونت تبلیغ در قالب مدارس امین، همکاری با نهادهای مهمی چون آموزش و پرورش، ساماندهی ۲۵۰ مبلغ در قالب طرح امین، ساماندهی مبلغین برای اقامه نماز، گفتمان های دینی در طول سال تحصیلی و مناسبت های مختلف برای تعامل هر چه بیشتر با آموزش و پرورش، شناسایی روستاها و مناطق محروم با جمعیت قابل توجه و بدون مبلغ، آموزش مطالعات و پژوهش ۵۰۰ مبلغ به منظور بررسی مسائل اجتماعی تا پایان سال، برنامه ریزی شش ماهه اول و شش ماهه دوم برای ارزیابی مقالات و پژوهش های انجام شده و تجلیل از مقالات و پژوهش های برتر و در اختیار قرار دادن مقالات به دیگر مبلغان برای بهره برداری است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی در زمینه  برنامه های پیشرو حوزه تحت اختیار معاون تبلیغ برای موضوعات آموزشی، گفت: آزمون ها و دوره هایی با موضوعات تفسیر،احکام، درس های فرق و مذاهب به صورت غیر حضوری برای مبلغین برگزار خواهد شد.

ضرورت  تبلیغ در فضای مجازی

حجت الاسلام شفیعی از برگزاری دوره های آموزشی ۳۴ ساعته برای طلاب خبر داد و بیان کرد: پس از بازگشایی مدارس علمیه، آمادگی برگزاری دوره های ۳۴ ساعته مهارت افزایی، شیوه های سخنرانی، کلاس داری و فن بیان و خطابه توسط حوزه معاون تبلیغ، به مدیران ابلاغ شده است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی اولویت در بحث رسانه را تبلیغ در فضای مجازی دانست و افزود: پس از برگزاری جلسات آموزشی توجیهی و گروه بندی مبلغین در قالب توازن سایبری، فعالیت های تبلیغ اینترنتی در فضای مجازی با رویکرد مهدویت، مباحث اعتقادی و بیان احکام در اینترنت آغاز شده است.

نقش مبلغین در افزایش فرهنگ دینی دانش آموزان

حجت الاسلام شفیعی در رابطه با نقش مبلغین در افزایش فرهنگ دینی دانش آموزان، بیان کرد: دین در تمام شئونات زندگی افراد  اثرگذار است و انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: از آنجا که انسان از سوی خداوند موجودی فطری آفریده شده است این تاثیرات می تواند در جنبه های فردی و اجتماعی جلوه کند.

 حجت الاسلام شفیعی با بیان این نکته که شکوفایی استعدادهای فطری مشروط بر برطرف کردن موانع و قرار گرفتن در جهت اصلی کمال است، گفت:  یک مربی یا مشوق باید موانع موجود در مسیر انسان را شناسایی کرده، آن ها را از سر راهش بردارد و صراط مستقیم را به او نشان دهد. 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه  با اشاره به این که مبلغین آشنا به آموزه های دینی، روش ها و منش ها هستند، بیان کرد: مبلغین می توانند در زمینه  روشنایی مسیر حق موثر واقع شوند، منجر به شکوفایی استعدادهای فکری دانش آموزان شده و آن ها را در جهت رسیدن به کمال حقیقی و سعادت هدایت و راهنمایی کنند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات