۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۲۹۹۵۲
کارشناس دینی:

نیازهای تربیتی دانش آموزان با تعامل آموزش و پرورش و خانواده تأمین می شود

امام جمعه الشتر با تأکید بر ضرورت تعامل و وحدت آموزش و پرورش و خانواده ها در جهت تربیت دانش آموزان گفت: برای مصون سازی نسل جوان و نوجوان باید در کنار مسائل آموزشی به بحث تربیتی آنان نیز توجه شود.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سید سجاد موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: خانواده مهم ترین کانون تربیت فرزندان است و با توجه به ورود فرزندان در رده های سنی مختلف به جامعه بیان داشت: برای موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان باید وحدت و تعامل بین خانواده و آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروز به دلیل مشغله کاری و معیشتی بسیاری از والدین تمام و یا بیشتر وقت خود را در محیط کاری سپری می کنند، افزود: وجود مشغله نباید موجب غفلت از امر تربیت دانش آموزان شود.

امام جمعه الشتر با اشاره به سپردن فرزندان به نهادهای آموزش و پرورش و دیگر نهادهای آموزشی خاطرنشان کرد: والدین باید با برقراری و حفظ تعامل با نهادهای آموزشی بر تربیت فرزندان خود نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تربیت فرزندان با توجه به آغاز سال تحصیلی و حضور دانش آموزان در خارج از منزل اظهار داشت: این حضور رسالت والدین را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز والدین منتظر هستند آموزش ها و نیازهای تربیتی دانش آموزان در مدارس و از سوی آموزش و پرورش تأمین شود، یادآور شد: با بصیرت بخشی باید والدین را هوشیار ساخت که نباید در تربیت فرزندان شانه خالی کنند و بدانند اصلی ترین و مهم ترین عامل تربیت دانش آموز کانون خانواده است.

وی برای جلوگیری از آثار مخرب آسیب های اجتماعی در تربیت فرزندان در بیرون از فضای خانواده بیان داشت: والدین با وجود مشغله های ذهنی و کاری باید با نهادهای آموزشی تعامل داشته باشند.

امام جمعه الشتر با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش نیز کمتر به نیازهای تربیتی پرداخته می شود، ادامه داد: برای مصون سازی نسل جوان و نوجوان باید در کنار مسائل آموزشی به بحث تربیتی آنان نیز توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحث تربیتی باید به صورت عملی پیاده شود و با پیاده سازی شیوه های عملی تربیتی در مدارس جلوی گسترش آسیب های اجتماعی را گرفت./9459/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات