۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۲۹۸۲۸
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

امام سجاد مبلغ و تبیین کننده واقعی نهضت عاشورا است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: امام سجاد(ع) مجاهد نهضت واقعه عاشورا و اسیر واقعه کربلا است و همچنین ایشان مبلغ و روضه خوان این واقعه بزرگ تاریخی به شمار می آید.
حجت الاسلام سپهر

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و امام سجاد(ع) و شهدای واقعه عاشورا، اظهار داشت: امام سجاد(ع) نقش اساسی و بسیار محوری در حفظ و تبیین شفاف و رسای واقعه کربلا داشت و نیز مستند موثق نهضت فرهنگی کربلا را برعهده داشت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه بیان داشت: امام سجاد(ع) در مجلس شام و آن منبر تاریخی در تبیین شهدای واقعه عاشورا و نیز معرفی فضیلت های خاندان عصمت و طهارت یعنی اهل بیت علیهم السلام و تبیین واقعی واقعه کربلا یک انقلابی در سرزمین شام آن زمان به وجود آورد.

این مقام مسؤول ابراز داشت: نقش امام سجاد(ع) در امامت و پیشوایی اسرای کربلا و حضورش در آن شرایط سخت به همراه مظلومان واقعه کربلا، نقشی کمتر از شهادت در عرصه واقعه عاشورا نبود.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: امام سجاد(ع) با رفتاری که پس از واقعه عاشورا در جامعه آن دوران داشت، مظلومیت و سختی های صحنه های واقعه کربلا و شهدای این واقعه مهم را تبیین کرد.

حجت الاسلام سپهر افزود: رفتار امام سجاد(ع) با مردم آن دوران در جامعه در حقیقت تبلور واقعیت ها و مظلومیت عاشورا بود.

وی در ادامه بیان داشت: امام سجاد(ع) پس از قائله کربلا، معارف ائمه اطهار(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) را که شامل اسلام پیامبراکرم(ص)، سیاست های حکومتی حضرت علی(ع)، اهداف امام حسن مجتبی(ع) و همچنین اهداف والای قیام نهضت فرهنگی عاشورا است را با رفتار دین، معنویت، عرفان و اخلاق را در صحیفه سجادیه تطبیق داد و این یادگاری عظیم را به ائمه معصومین(ع) پس از خود و دوست داران مکتب ناب شیعه انتقال داد.

مدیرکل پیشین کتابخانه های عمومی خوزستان درباره اهمیت صحیفه سجادیه گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خودشان در توصیه به جوانان درباره مطالعه و خواندن صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) تاکید فراوانی کردند و این اهمیت بالای این کتاب مقدس را می رساند.

حجت الاسلام سپهر اظهار داشت: در یک دیداری میان یکی از مراجع تقلید ما و مفتی سنی اهل مصر، مرجع تقلید شیعه یک کتاب صحیفه سجادیه به این مفتی سنی مذهب مصری می دهد و این مفتی با خواندن صحیفه سجادیه به مذهب ناب شیعه گروید و نیز مبلغ مکتب ناب شیعه و ائمه اطهار علیهم السلام شد.

وی تصریح کرد: همانطور که اخ القرآن، یعنی برادر قرآن نهج البلاغه است؛ اخت القرآن هم یعنی خواهر قرآن نیز صحیفه سجادیه حضرت سجاد زین العابدین(ع) است؛ امام سجاد(ع) با تبیین معارف و زحمات دین و نیز تبیین ادعیه، سیر و سلوک خداوندی را توانست تنظیم و تفسیری جدید از قرآن کریم و منش اهل بیت علیهم السلام را در صحیفه سجادیه جمع آوری کند.

مدیرکل پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان تاکید کرد: امام سجاد(ع) مجاهد نهضت واقعه عاشوراست و هم اسیر واقعه کربلاست و همچنین ایشان مبلغ و روضه خوان این واقعه بزرگ تاریخی است./9453/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات