۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۲۹۱۴۱
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي:

پياده روي اربعين حسيني بساط داعش را برچيد

رييس ستاد اقامه نماز با اشاره به اينكه بساط داعش را پياده روي ميليوني اربعين حسيني برچيد، گفت: داعش تصور مي كرد با بريدن سر و ترس و وحشت همه فرار خواهند كرد و حكومت را به دست خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلين محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي، شنبه شب درشب عاشوراي حسيني، در مراسم عزاداري هيأت حسيني نخل صدره وسر فره، گفت: آنچه را كه در قرآن به آن سفارش شده است بالاترين درجه آن در كربلا است.

وي با اشاره به اينكه امروز در دانشكده هاي مديريت يك شاخه به نام مديريت بحران دارند، افزود: بحراني مانند بحران عصر عاشورا در تاريخ وجود ندارد كه امام حسين مجبور شود خانواده اش را در بين گرگها رها كرد.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي بر زنده نگه داشتن عاشورا تأكيد كرد و اظهار داشت: در تاريخ نمي توانيد يك نفر را معرفي كنيد مانند امام حسين(ع) كه بعد از 1400 سال از شهادتش ميليونها نفر پياده براي زيارت او به كربلا بروند و اين انرژي هسته اي امام حسين(ع) است كه با يك يا حسين 70 ميليون سياه پوش در ايران به خيابانها مي ريزند.

رييس ستاد اقامه نماز با اشاره به اينكه بساط داعش را همين پياده روي ميليوني اربعين حسيني برچيد، گفت: داعش تصور مي كرد با بريدن سر و ترس و وحشت و هراس همه فرار خواهند كرد و حكومت را به دست خواهد گرفت، اما نمي دانست مدافعان حرم شاگردان مكتب عاشورا و كربلا هستند و از شهادت ترس و هراسي ندارند و براي همين بود كه امام خميني(ره) فرمودند: ما هرچه داريم از محرم داريم.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي يادآور شد: امام حسين(ع) حتي در صحراي كربلا نيز حق الناس را رعايت مي‌كند و مي فرمايد، نمي خواهم سربازان من در زمين غصبي مبارزه كنند و يا خون من بر روي زمين غصبي ريخته شود، از اين رو زمين كربلا را خريد.

رييس ستاد اقامه نماز در ادامه با يادآوري اهميت نماز و اقامه نماز شب و نماز ظهر عاشوراي امام حسين(ع) در صحراي كربلا، گفت: تمام كمالات در نماز است و اگر نماز ضعيف باشد و يا خمس پرداخت نشود، نماز پذيرفته نيست و اگر نماز پذيرفته نباشد، مابقي اعمال نيز پذيرفته نيست.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي ادامه داد: به دعوت خيرين مدرسه ساز تهران در مراسمي شركت و اعلام كردم خمس و سهم امام واجب است، اما مدرسه سازي مستحب است و اگر يكصد مدرسه هم بسازيد اما خمس خود را پرداخت نكنيد پذيرفته نيست، آموزش و پرورش ناراحت شد و سال ديگر دعوت كردند اما گفتند به شرطي كه حرفي از خمس زكات نزني، اما دعوت آنها را نپذيرفتم.

وي با اشاره به اينكه به كار فرهنگي دلخوش نباشيد و تصور كنيد كار فرهنگي انجام داده ايد، گفت: كار فرهنگي را بايد اسلام شناس تشخيص بدهد، تفسير قرآن و حديث خواندن اسلام شناس مي خواهد و اينگونه نيست كه هركس اعلام كند به سليقه او كار فرهنگي انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي بر لزوم انجام فعاليت هاي فرهنگي زير نظر اسلام شناس تأكيد كرد و افزود: اگر فعاليتهاي فرهنگي زير نظر اسلام شناس نباشد و خمس خود را پرداخت نكنيم اما عزاداري كنيم، اين عزاداري پذيرفتني نيست.

رييس ستاد اقامه نماز در ادامه با تأكيد بر اينكه به تعداد جلسات امام حسين(ع) بايد جلسات قرآن برگزار شود، عنوان كرد: پيامبر اكرم مي فرمايد، من از بين شما مي روم اما دو يادگاري قرآن و عترت بين شما مي گذارم، بنابراين كتاب الله نيز بايد به اندازه جلسات امام حسين(ع) جلسه داشته باشد.

به گفته وي هر هيأت عزاداري، بايد يك جلسه قرآن نيز داشته باشد اما به شرطي كه جلسات عزاداري و جلسات قرآن طولاني نشود و به اندازه 15 تا 20 دقيقه برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي، توصيه كرد، ارتباط ما با محرم تنها در ماه محرم نباشد، چرا كه محرم اوج آن است، بنابراين تلاش كنيد در طول سال ارتباط خود را با محرم حفظ كنيد و حداقل هفته اي 15 دقيقه در جلسات قرائت قرآن شركت كنيد.

وي بر ارتباط با مسجد تأكيد كرد و اظهار داشت: حسينيه و زينبيه و مهديه بايد كمك مسجد باشند نه رقيب مسجد و با ساختن حسينيه در جوار مسجد به دنبال اين نباشيم كه مشتري هاي مسجد را به حسينيه بكشانيم، چرا كه خداوند ضرر رسانيدن به مسجد را توبيخ كرده است و ظالم ترين انسانها را كساني معرفي كرده است كه خانه خدا را خراب كنند.

رييس ستاد اقامه نماز تأكيد كرد: تمام اماكن ديني و ساختمانهاي ديني بايد كمك مسجد باشند نه اينكه عليه مسجد باشند و ارتباط مردم را بخواهند با مسجد قطع كنند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات