۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۲۷۱۵۹
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه خبر داد؛

برگزاری کنگره و موزه مفاخر علمای استان آذربایجان غربی

حجت الاسلام ارجمند با تأکید بر برگزاری کنگره علمای استان و موزه مفاخر شیعی، گفت: کمترین وظیفه ما معرفی و شناساندن علمای سلف و مفاخر بزرگ شیعی به نسل امروز و آینده است.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه امروز در جلسه صیانت از مسجد جامع ارومیه از آثار تاریخی و ارزشمند شیعی بر همکاری دو مجموعه برای حفاظت از این اثر مهم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت از این اثر ارزشمند شیعی بر عهده همه ارگان ها است، گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه لازم است دیوار حائل نصب شده اصلاح و ترمیم شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما دیانت و اعتقاد خود را مدیون علمای سلف و بزرگان دین هستیم، گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این بزرگان و معرفی آنها به نسل های امروز و آینده وظیفه ای خطیر بر عهده ما است.

حجت الاسلام ارجمند با تأکید بر ادای دین نسبت به بزرگان دین و گذشتگان شهر و استان خود، ادامه داد: علما زحمت کشان عرصه دیانت و مربیان دینی هستند که در طول زندگی خود تربیت دینی مردم را عهده دار بودند و در این مسیر حقی بر گردن نسل های امروز و آینده دارند.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد تا ذخایر بزرگ استانی در حوزه علمای دین دچار فراموشی شود و لازم است همانگونه که آثار تاریخی شیعی مورد صیانت قرار می گیرد از مقام علمای سلف نیز صیانت شود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با تأکید بر قدر شناسی از زحمات و مجاهدت های علمای دین، ادامه داد: برگزاری کنگره مفاخر حوزوی جهت حفظ و تکریم یاد و خاطره علمای سلف یک اقدام ارزشمند برای تقدیر از مقام علم و علما است.

وی همچنین در ادامه بر تشکیل موزه علما و مفاخر استان اشاره کرد و بر برگزاری هفتادمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه ارومیه تأکید داشت و افزود: برگزاری این موضوعات نیازمند عزم و همکاری مسؤولان دستگاه های مربوط است.

در ادامه جباری مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با تأکید بر دقت هر چه بیشتر در صیانت از مسجد جامع ارومیه، در رابطه با برگزاری کنگره مفاخر علمای استان و تأسیس موزه علماء ابراز خرسندی کرد و قول مساعدت و همکاری خود را اعلام داشت./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات