۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۰۷۲
امام جمعه سوسنگرد:

۲۰۰ موکب همزمان با آغاز ماه محرم در شهرستان سوسنگرد فعال می شوند

امام جمعه سوسنگرد با بیان برافراشته شدن بیرق سالار شهیدان، گفت: از دو هفته پیش تاکنون نزدیک به ۲۰۰ موکب برپا شده است که از اول محرم تا پایان صفر برپا و مشغول خدمت رسانی به زائران خواهند بود.
حجت الاسلام علی شمیل پور، امام جمعه سوسنگرد

حجت الاسلام علی شمیل پور، امام جمعه شهرستان سوسنگرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به در پیش بودن محرم الحرام و حال و هوای مردم شهرستان دشت آزادگان در چنین روزهایی اظهار داشت: مردم ولایتمدار دشت آزادگان از دو هفته پیش آمادگی خود برای فرا رسیدن ماه عزای سالار شهیدان را با برپایی مواکب اعلام کرده اند که تاکنون نزدیک به ۲۰۰ موکب برپا شده است.

امام جمعه سوسنگرد با بیان اینکه مواکب از اول محرم تا پایان صفر برپا خواهند بود، افزود: هیأت های عزاداری هم از دو هفته پیش با برپایی چادر و خیمه به خدمت رسانی به زوار و عزاداران می پردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سوسنگرد به نصب بیرق عزاداری امام حسین(ع) در شهرستان اشاره کرد و گفت: این بیرق شامگاه گذشته با حضور اقشار مختلف مردم برافراشته شد و به واقع چنین حضوری نشان دهنده عزم راسخ و جدی برای خدمت در ماه محرم و عزای سالار شهیدان است.

حجت الاسلام شمیل پور از مردم دعوت کرد تا با حضور در مجالس عزاداری حسینی درس ها و عبرت هایی را از قیام کربلا کسب کرده و با فلسفه قیام امام حسین(ع) بیشتر و بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان ابراز داشت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) دانشگاه بزرگ اجتماعی و علمی هستند./۹۴۵۶/ت303/ب1

ارسال نظرات