۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۲۶۵۷۲
معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان مرکزی:

نبود مراکز آموزش عالی در استان ها از مشکلات عمده طلاب است

حجت الاسلام حقدادی یکی از عمده مشکلات طلاب تحصیل کرده را نبود مراکز آموزش عالی در استان ها دانست و گفت: طلبه هایی که سطوح مقدماتی را در استان به اتمام می رساندند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به شهر قم و یا مشهد مراجعه می کردند که این موضوع استان ها را از وجود طلاب تحصیل کرده محروم می ساخت.
معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام محمد امین حقدادی معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان مرکزی و مدیر مرکز تخصصی آموزش عالی تفسیر و علوم قرآنی اسراء واحد اراک در حاشیه مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، یکی از عمده مشکلات طلاب تحصیل کرده را نبود مراکز آموزش عالی در استان ها دانست و افزود: طلبه هایی که سطوح مقدماتی را در استان به اتمام می رساندند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به شهر قم و یا مشهد مراجعه می کردند که این موضوع استان ها را از وجود طلاب تحصیل کرده محروم می ساخت.

دین اسلام دینی جهانی است

حجت الاسلام حقدادی بیان داشت: امروز نسل جوان جامعه اسلامی سوال دارد و به دنبال جواب می گردد پس در نتیجه انسانی  حقیقت جوست و با دروس عمومی نمی توان به شبهات و سوالات مطرح شده آنان پاسخ داد و باید طلاب در رشته های تخصصی و زمینه های مختلف تربیت شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز امروز بشر باشند زیرا دین اسلام یک دین جهانی است و تا روز قیامت پاسخگو خواهد بود و تنها نیاز به تربیت متخصص است که یکی از زمینه های اصلی تاسیس این مراکز نیز همین موضوع است.

مدیر مرکز تخصصی آموزش عالی تفسیر و علوم قرآنی اسراء واحد اراک بیان کرد: حوزه علمیه قم بر آن شده است که فضایی در استان ها به وجود آورند که به سطوح عمومی حوزه ها که فقه و اصول است و سطوح عالی یعنی درس خارج فقه و اصول در استان ها به صورت رسمی بپردازند.

حجت الاسلام حقدادی بیان داشت: طلابی که به ادامه تحصیل و خواندن دروس تخصصی مثل فقه، اصول، عقاید، کلام، فلسفه، تفسیر و سایر علوم مثل حقوق و قضای اسلامی علاقه دارند، می توانند در این مراکز تخصصی آموزشی به ادامه تحصیل دهند و در این زمینه ها متخصص شوند.

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان مرکزی ابراز کرد: مرکز تخصصی آموزش عالی تفسیر و علوم قرآنی اسراء واحد اراک زیر نظر حضرت آیت الله جوادی آملی و تحت اشراف وی و تحت حمایت و نظارت مستقیم آیت الله دری نجف آبادی در مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء اراک دایر شده است.

استعداد یابی طلاب از پایه های مقدماتی

وی افزود: طلبه هایی که پایه های نهم و دهم را به پایان می رساندند برای ادامه تحصیل باید به شهرهای قم و مشهد می رفتند که اکنون در این مرکز آموزشی زمینه برای تحصیل طلاب در مقطع کارشناسی ارشد تفسیر به صورت تخصصی فراهم شده است.

مدیر مرکز تخصصی آموزش عالی تفسیر و علوم قرآنی اسراء واحد اراک بیان کرد: طبق رایزنی های انجام شده با حوزه علمیه قم رشته های دیگری در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در ترم های آینده اضافه می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه ابراز کرد: یکی از مزیت های ایجاد این مرکز تخصصی آموزش عالی تفسیر و علوم قرآنی، استعدادیابی طلاب از پایه های مقدماتی و هدایت آن ها با توجه به ذوق، سلیقه و نگرش آن ها است که در نیتجه طلاب با توجه به استعداد خود پیشرفت خواهند کرد و در صورت عدم وجود چنین مراکزی طلاب استعدادیابی نخواهند شد و زمینه پیشرفتی هم وجود نخواهند داشت./۸۴۲/ت302/ب1

ارسال نظرات