۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۱۸۵۵۳
معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام:

شهادت طلبی جایگاه ویژه ای در فرهنگ شیعه دارد

معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام گفت: در فرهنگ شیعه شهادت و روحیه شهادت طلبی جایگاه ویژه ای داشته است و همواره شیعیان راستین و رهروان حقیقی این مکتب نورانی هیچ وقت از این روحیه دور نشده اند.
مدافع حرم محسن حججی به دست تکفیری های سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین اظهار داشت: شیعیان امیرالمومنان(ع) در طول تاریخ با شهادت بیعت کرده اند.

وی افزود: در فرهنگ شیعه شهادت و روحیه شهادت طلبی جایگاه ویژه ای داشته است و همواره شیعیان راستین و رهروان حقیقی این مکتب نورانی هیچ وقت از این روحیه دور نشده اند.

حجت الاسلام تمرخانی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی جوانان این خاک و میهن اسلامی ما در میادین کارزار و در راه اعتلای کلمه حق هیچ ترس و واهمه ای نداشته اند و با دل و جان ار ارزش های این انقلاب دفاع کرده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام تاکید کرد: به گفته امام راحل شهادت هنر مردان خداست و کشور عزیز ما در راه اسلام و مکتب اثنی عشری شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: تکفیری ها و این جریان فکری در طول تاریخ حتی در زمان امیرمومنان(ع) نیز وجود داشتند که حضرت به جنگ با آنها پرداخت و این جریان منحرف را ضد اسلام و منحرف معرفی کردند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه گروهک های تکفیری امروز رهروان همان خوارج نهروان هستند، گفت: وحشی گری و انحراف از دین و تمامی رفتار و کردار گروهک های تکفیری همه تداعی کننده خوارج نهروان است که با قرائتی منحرف از دین به دنبال نابود کردن ریشه و اساس اسلام هستند.

حجت الاسلام تمرخانی تصریح کرد: امثال شهدایی مانند شهید حججی کم نیستند که از سر گذشتند تا امنیت و آرامش در کشور حاکم باشد و هیچ کسی حتی خیال تعدی به کشور و میهن عزیزمان را در ذهن خود نپروراند.

وی بیان داشت: شهید حججی جوانی با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی و جهادی بود که دلاور مردی او در راه دفاع از میهن و ارزش ها تا تاریخ زنده است در پیشانیش ایثار و فدارکاری او خواهد درخشید.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه شهید حججی و سایر شهدا تا آخرین قطره خون خود پای بیعت با ولایت ایستادند، ابراز داشت: ولایتمداری و با ولی امر بودن را باید از رفتار و منش این شهدا الگو برداری کرد زیرا که آنها به عهد خود در راه دفاع از ولایت تا آخرین لحظه پایبند بودند.

حجت الاسلام تمرخانی در پایان گفت: جوانان باید درس ایثار، شجاعت، شهامت، فداکاری و شهادت را از شهدای عزیز و گرانقدر این مرز و بوم الگو برداری کنند و لحظه ای اجازه تعدی دشمن به این کشور را ندهند و تمامی امیدهای آنها در زمینه مقابله با مبانی امام و آرمان و ارزش های انقلاب را به یاس و ناامیدی تبدیل کنند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات