۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۱۸۰۰۸
مسؤول دارالقرآن الکریم خراسان شمالی:

۲۰۱ مؤسسه و خانه قرآن در خراسان شمالی فعال است

مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۰۱ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در مناطق مختلف این استان فعال است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حمزه بابایی، مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، با اشاره به فعالیت‌های این واحد در استان، اظهار کرد: دارالقرآن خراسان شمالی در سه حوزه آموزش‌های قرآنی در هر سه رأس آموزش شامل معلم، محتوای آموزش و قرآن آموز که سه ضلع مثلت آموزش قرآنی محسوب می‌شوند، طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها و برنامه‌ها از سوی افرادی تهیه شده که در این حوزه سابقه کار زیادی دارند، اضافه کرد: در استان تلاش می‌کنیم در هر سه حوزه کار را پیش ببریم؛ به‌گونه‌ای که حوزه آموزش قرائت قرآن از مرحله روخوانی تا سطح پیشرفته قرائت قرآن در مسابقات بین‌المللی را دربر می‌گیرد و اکنون در استان تا سطح پنج قرائت پیش رفته‌ایم.

بابایی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش حفظ قرآن، حفظ کل و حفظ موضوعی و سوره‌ای و اجزای مختلف برای سنین مختلف در حال اجرا است، افزود: در حوزه حفظ قرآن، برخی مواقع طرح‌های شش‌ماهه و یک‌ساله حفظ بازخوردهای منفی دارد؛ به همین دلیل ما طرح‌های حداقل سه‌ساله و پنج‌ساله را اجرا می‌کنیم.

وی با یادآوری برنامه‌های دارالقرآن الکریم خراسان شمالی در راستای آشنایی اقشار مختلف مردم با مفاهیم قرآن، ادامه داد: در این حوزه هم در چهار سطح آموزش مفاهیم اجرا می‌شود که آشنایی با واژه‌های کلیدی قرآن و تفسیر به‌صورت سوره‌ای و تلفیقی ازجمله این اقدامات است.

بابایی تصریح کرد: ما در حوزه آموزش قرآن کار تصدی‌گری نمی‌کنیم و تمامی اقدامات در شهرها به مؤسسات قرآنی برون‌سپاری شده و در سطح روستاها هم به خانه‌های قران واگذار شده است.

مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 201 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در مناطق مختلف این استان فعال است که این تعداد شامل 33 مؤسسه قرآنی، 45 خانه قرآن شهری و 133 خانه قرآن روستایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قرآن وسیله نجات بشریت از گمراهی بوده و با تأمل در آن می‌توان مسیر درست را در زندگی برگزید.

بابایی با اشاره به اینکه در آخرت ازجمله چیزهایی که از انسان شکایت می‌کند قرآن است که از غربت و مهجوریت خود شاکی است، تصریح کرد: ازاین‌رو لازم است هر انسان حتی در روزهای گرفتاری، حداقل روزانه هفت آیه از قرآن را بخواند؛ در حالی که حتی نگاه به آیات قرآن هم نوعی عبادت محسوب است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات