۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۱۷۸۲۲
امام جمعه تبریز: 

هویت‌زدایی از جوامع اسلامی در رأس برنامه های دشمن قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی از جوامع اسلامی در رأس برنامه های دشمن قرار دارد، گفت: دشمن به فكر تهي كردن ذهن جوانان از مباني اعتقادى است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماينده ولي فقيه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در چهارمين همايش ملی آزادگان موصل ٢ که در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد، با گرامیداشت 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان سرافزار به میهن اسلامی اظهار داشت: آزادگان، قهرمانان ايران اسلامى هستند.

وی با بیان این‌که ٢٦ مرداد، روز آزادي فرزندان سلحشور ملت قهرمان ايران و رادمردان شجاعى است كه حريت و سربلندى را به نمايش گذاشتند، خاطرنشان کرد: در اين روز، فرزندان برومند ايران اسلامى پس از سال ها مقاومت در برابر مشكلات اسارت، پا به كشور نهاده و با بوسه بر خاك ميهن، آزادگى و استقلال ايران اسلامى را به رخ جهانيان كشيدند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که آزادگان با پايدارى در برابر دشمنان بعثى، طعم تلخ شكست را بر متجاوزين ايران اسلامى چشانده و درسى فراموش نشدنى به آنان دادند، گفت: آزادگان، دوران غرور و حماسه دفاع مقدس را افتخارى مضاعف بخشیده و حتى در زمان اسارت، پيام انقلاب اسلامى و دفاع را به جهانيان صادر كردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که آزادگان از آزمون دشوار اسارت سربلند بيرون آمدند و رمز ايثار را به دوش كشيدند، گفت: آزادگان، نشانه هاى ايستادگى ملتي هستند كه در مقابل دشمنان، سر خم نكرده و مردانه و شجاعانه در برابر مستكبرين ايستادند.

وی با اشاره به این‌که آزادگان در دوران اسارت، صلابت جمهورى اسلامى را به رخ جهانيان كشيدند، تصریح کرد: اگر امروزه ايران اسلامی، امن ترين و مقتدرترين كشور منطقه است؛ اين افتخار بيش از هر چيز مديون خون شهدا و مجاهدت هاى آزادگان و رزمندگان اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی علیه نظام اسلامی ایران اظهار داشت: دشمنان پس از شکست در عرصه جنگ نظامی؛ به فكر تهي كردن ذهن جوانان و نوجوانان از مباني مذهبي و اعتقادى هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی از جوامع اسلامی در رأس برنامه های دشمن قرار دارد، گفت: شما آزادگان بايد توطئه هاي دشمنان را با انتقال فرهنگ ايثار، شهادت و دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان نقش بر آب كنيد.

وی دفاع مقدس را اوج افتخار و اقتدار ايران اسلامى دانست و افزود: فرهنگ دفاع مقدس بايد حتي در برنامه ريزى هاي اقتصادى كشور مورد توجه قرار گيرد، بايد حركت عمومى و بسيج ملت را روزبروز تقويت كنيم، از سوی دیگر مسؤولان نیز بايد قدردان ايثار، شجاعت و زحمات آزادگان ايران اسلامى باشند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات