۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۱۷۰۳۹
امام جمعه موقت زاهدان:

اسلحه جهاد کبیر، بیداری عقل است

حجت الاسلام راهداری با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی علما در عرصه جهاد کبیر، گفت: ما در جامعه وظیفه سنگینی داریم زیرا باید به افراد اسلحه دهیم تا با ویروس دشمن مبارزه کنند؛ به عبارتی نقش گلبول قرمز را در اسلام ما باید انجام دهیم و مردم را بیدار کنیم.
حجت الاسلام راهداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت زاهدان، امروز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و اساتید حوزه‌های علمیه با محوریت «جهاد کبیر» که در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد با اشاره به آیه جهاد کبیر در سوره فرقان و مکی بودن این سوره، گفت: وقتی تاریخ نبی مکرم را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که ایشان نتوانست بسیارس از احکام را مانند جهاد کبیر در مکه پیاده کند.

وی دلیل عدم اجرای احکام خدا در مکه را نداشتن نظام، حکومت و ضابط دانست و عنوان کرد: شکی نیست که جهاد کبیر یک جهاد فرهنگی است چون مصداق خارجی نداشته است.

حجت الاسلام راهداری بیان داشت: در عصر ما جهاد کبیر همان جنگ نرم افزاری و مبارزه با نفس و دام‌های شیطانی دشمن است که نامرئی بوده و یک‌باره اثر می‌گذارد.

وی با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی علما در عرصه جهاد کبیر تصریح کرد: ما در جامعه وظیفه سنگینی داریم زیرا باید به افراد اسلحه دهیم تا با ویروس دشمن مبارزه کنند؛ به عبارتی نقش گلبول قرمز را در اسلام ما باید انجام دهیم.

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: انبیا اسلحه مورد نیاز ما را برای ما معرفی کرده‌اند و آن اسلحه، بیداری عقل است که دشمن آن همان نفس اماره لقب می‌گیرد.

وی زمینه سازی حکومت اسلامی را نتیجه جهاد کبیر خواند و خاطرنشان کرد: ابتدا قدرت تفکر و اندیشیدن را باید به کار گرفت و نقشه دشمن را سرکوب کرد؛ در این صورت است که مطالب علما پذیرش دارد./831/پ202/ب1

ارسال نظرات