۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۲۴۹
آیت الله قبلان خواستار شد؛

نشست فوری حاکمان عربی و اسلامی برای بررسی مشکلات جهان اسلام

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نشست فوری حاکمان کشورهای عربی و اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام را خواستار شد.
آیت الله قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار جمعی از سیاستمداران این کشور بر لزوم نشست فوری پادشاهان و حاکمان و رؤسای کشورهای عربی و اسلامی جهت بررسی تحولات اخیر در جهان عرب و اسلام تأکید کرد.

وی گفت: در این نشست باید تهدیدهایی که امت عربی و اسلامی با آنها روبرو هستند مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در راستای وحدت و حل اختلاف و مشکلات در کشورهای عربی و اسلامی به شیوه مسالمت آمیز تلاش کنند تا شاهد بازگشت امنیت و ثبات به این جوامع و حفظ امت باشیم.

این عالم لبنانی تصریح کرد: اعراب و مسلمانان باید در مقابل رژیم صهیونیستی متحد شوند و به صورت یکپارچه در راستای محافظت و نجات قدس و مقدسات فلسطین تلاش کنند. قدرت فلسطینیان در وحدت و مقاومت آنان در برابر اشغالگران به شمار می آید.

آیت الله قبلان لبنانی ها را به همکاری در راستای خیر و تقوا دعوت کرد و اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد در مسائلی که شرارت و دشمنی را به دنبال دارد، همکاری کند زیرا این مسائل سبب محافظت از مردم نمی شود.

وی ادامه داد: لبنان یکپارچه مناره ای برای همه دولت ها محسوب می شود زیرا با تروریست های تکفیری جنگیده و بر آنان پیروز شد تا الگویی برای دیگران باشد. همگان باید دست در دست یکدیگر قرار داده و به مبارزه با تروریسم صهیونیستی و تکفیری بپردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات