۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۱۴۲۲۳

برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در لرستان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در استان خبر داد و گفت: این انتخابات در ۹ شهرستان استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیأتهای مذهبی در استان خبر داد و گفت: این انتخابات در دو شهرستان چنگی و رومشکان به دلیل نداشتن اداره تبلیغات اسلامی برگزار نمی شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 120 نفر کاندیدای انتخابات شورای هیأت های مذهبی در استان لرستان افزود: از این تعداد درمجموع 12 نفر عضو شورا می‌شوند.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: از مجموع 12 نفر، 9 نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل هستند که به مدت چهار سال عهده ‌دار این مسؤولیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه برای کاندیدا شدن در انتخابات هیأت های مذهبی کاندیداها باید دارای کد سامانه طوبی باشند، اظهار داشت: این کد به‌ نوعی شناسنامه الکترونیکی هیأتهای مذهبی محسوب می شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه یادآور شد: افرادی که به ‌عنوان رییس و یا عضو شورای هیأت مذهبی انتخاب می‌شوند از وضعیت حمایتی هیچ مجموعه ‌ای برخوردار نخواهند شد.

وی بیان داشت: انتخابات شورای هیأت های مذهبی همچون انتخابات‌های معمول در کشور با نظارت روسای ادارات کل تبلیغات هر شهرستان و حضور نماینده نیروی انتظامی و اداره اطلاعات برگزار می‌شود.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه امام جمعه هر شهرستان ناظر بر صحت این انتخابات است، افزود: کسانی می ‌توانند نامزد انتخابات شوراها شوند که سه سال  سرپرستی هیأت را داشته و ساکن منطقه‌ ای باشند که حوزه انتخاباتی آنان است.

فعالیت دو هزار و 300 هیأت مذهبی در استان لرستان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت دو هزار و 300 هیأت مذهبی در استان خبر داد و گفت: این هیأت ها دارای  کد سامانه هستند و حدود 600 هیأت نیز راکد هستند./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات