۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۱۳۰۱۴

تظاهرات گسترده مردم بحرین در اعتراض به تصویب قانون یکپارچه خانواده

مردم مناطق مختلف بحرین در مخالفت با تصویب قانون یکپارچه خانواده دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند.
تظاهرات بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم مناطق مختلف بحرین در محکومیت جنایات رژیم آل‌خلیفه، مخالفت با قانون یکپارچه خانواده و تاکید بر استمرار انقلاب، دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند.

در چهارچوب فعالیت‌های انقلابی با عنوان «حمد تحت الاقدام» مردم معترض، نام حمد عیسی حاکم بحرین را بر روی زمین نوشتند تا مردم با لگدمال کردن نام حاکم بحرین اعتراض خود را به وی و تمسّک به هدف انقلاب در سرنگونی حکومت اعلام کنند.

مردم منطقه کرانه نهار بحرین  با سر دادن شعارهای انقلابی ضمن اعلام حمایت مجدد از آیت‌الله عیسی قاسم، علیه قانون یکپارچه خانواده که با وجود مخالفت‌های مکرّر علما از سوی رژیم آل‌خلیفه تصویب شد، تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان بحرینی همچنین پروژه آل‌خلیفه در سرکوب گسترده شیعیان را شکست خورده توصیف کرده و خواستار احترام حاکمیت به قانون اساسی و قوانین بین‌المللی در احترام به آزادی بیان و آزادی عقیده شدند.

از سوی دیگر مردم منطقه ستره نیز در حمایت از زندانیان سیاسی با برپایی تظاهرات، اعتراض خود را به برخوردهای نامناسب ماموران آل‌خلیفه با زندانیان سیاسی و دینی اعلام کردند.

تظاهر کنندگان با سر دادن شعار «صبر در برابر اعمال محدودیت‌ها» خواستار اجازه مداوای بیماران و انتقال زندانیان به مراکز درمانی شدند که این اعتراض‌ها با سرکوب گسترده از سوی ماموران امنیتی آل‌خلیفه همراه بود./981/ب902/ر

 

ارسال نظرات