۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۱۰۷۲۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس:

غفلت از حوزه فرهنگ دینی سبب می شود گناه تبدیل به عرف شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: غفلت از حوزه فرهنگ دینی سبب می شود گناه تبدیل به عرف شود.
حجت الاسلام مهرابی

به گزارش  خبرگزاری رسا در شیراز، حجت الاسلام مهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی با مختاری رییس شورای هیئات مذهبی فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام مهرابی در این دیدار ضمن تاکید بر توجه جدی به حوزه فرهنگ دینی گفت: غفلت از حوزه فرهنگ دینی باعث می‌شود گناه تبدیل به عرف شود.

وی خاطرنشان کرد: متولیان، مسؤولان و خادمان هیئات مذهبی نزد خدا، پیغمبر (ص) و فاطمه (س) مقام دارند. چرا که انجام این امور ذخیره قیامت است.

وی تصریح کرد: اگر انجام امور هیئات مذهبی و عزاداری همراه با اخلاص و تقوی به شکلی که انتظار می‌رود انجام گیرد، امید است مورد شفاعت اهل‌بیت(ع) قرار بگیریم.

به گفته حجت‌الاسلام مهراب، اگر خدای نکرده حرف‌های سُست، شعرهای غلوآمیز، مردم‌آزاری، غفلت از نماز، اسراف و ولخرجی، چشم و هم‌چشمی، تعصب هیأتی و امثال این آسیب‌ها وارد کار شود، در قیامت به خاطر این آسیب‌ها دستمان خالی خواهد بود و این مهم در قالب دستور، بخشنامه و سلسه مراتب اداری و نظارتی نیست بلکه توصیه‌هایی دلسوزانه و راهبردی که بارها از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری شنیده‌ایم و نیازمند توجه جدی‌تر و ویژه به امور هیئات مذهبی هستیم.

در پایان این جلسه مقرر شد نسبت به ساماندهی امور هیئات مذهبی و برقراری زمینه ارتباط بیشتر با تبلیغات اسلامی هماهنگی انجام شده و توجه ویژه به سامانه طوبی و هم افزایی و همدلی بیشتر بین هیئات مذهبی و مردم و آمادگی لازم جهت برگزاری مراسم آینده مورد تاکید قرار گیرد./101/825/ب1

ارسال نظرات