۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۰۴۵۳۹
امام جمعه موقت كاشان:

مشکلات جامعه به خاطر دوری از فرهنگ قرآن و اهل بیت است

امام جمعه موقت كاشان گفت: گر امروز مشكلات و گرفتاريهاي جامعه رو به افزايش است به دليل اين است كه دم از قرآن و اهل بيت(ع) مي زنيم، اما نه قرآني و نه اهل بيتي هستيم.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار بعد از ظهر امروز در جلسه تفسير مسجد آيت الله رضوي كاشاني با اشاره به برخي از ويژگيهاي اهل بيت(ع) گفت: زندگي قرآني يكي از ويژگيهاي اهل بيت(ع) است إنِّي‌ تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ: كِتَابَ اللهِ وَ عِتْرَتِي‌ اهل و بيت و قرآن هيچ موقع از يكديگر جدا نمي شوند.

وي افزود: قرآن از زندگي و روش و برنامه اهل بيت(ع) جدا نمي شود و زندگي آنها منور به نور قرآن است؛ زندگي اهل بيت(ع) قرآني و اهل عمل به قرآن و مطالعه قرآن هستند، برنامه ها و روش‌هاي آنها قرآني است و حتي دلائل كارهايي كه انجام مي‌دهند دلائل قرآني است و قرآن را تفسير و شبهات آن را برطرف و لحظه اي از زندگي قرآني دور نيستند.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: قرآن در روز قيامت هم قائد است و هم ساعد است، از اين رو قرآن برخي را راهنمايي مي‌كند و هركجا قرآن مي رود اين گروه به دنبال قرآن مي روند و مقصد نهايي قرآن نيز بهشت است، بنابراين پيامبراكرم(ص) مي فرمايد قرآن و اهل بيت از يكديگر جدا نمي شوند تا در حوض كوثر به من برسند به اين معني كه پايان مسير قرآن حوض كوثر است.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: هركس قرآن را امام خودش قرار داد، قرآن نيز او را به بهشت راهنمايي مي‌كند، اما هركس قرآن را در پشت سر خود قرار داد، قرآن نيز او را به طرف جهنم راهنمايي مي‌كند.

وي افزود: در حاليكه قرآن با زندگي اهل بيت(ع) مخلوط شده بود، اما زندگي برخي از ما با بداخلاقي، مال حرام، هرزگي، حرف زشت، ابتذال، بيهودگي و تهمت و دروغ مخلوط است و اين درحالي است كه هر حركتي از سوي اهل بيت(ع) بوي قرآن مي‌داد و امام حسن مجتبي(ع) يكي از اماماني بوده است كه هرشب سوره كهف را تلاوت مي كرده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: امام حسن مجتبي(ع) بعد از اقامه هر نماز مقيد به تلاوت آيت الكرسي بود و مي فرمايد، هركس بعد از هر نماز آيت الكرسي را تلاوت كند تا نماز بعدي در حمايت الهي است و خداوند او را حفظ مي‌كند.

وي در ادامه بر زندگي قرآني در جامعه امروز تأكيد كرد و عنوان كرد: زندگي قرآني به معني اين است كه هم اعمال و رفتار انسان قرآني باشد و هم سر بزنگاه بتواند مردم را به سوي آيات قرآن هدايت كند، از اين رو قرآن  با زندگي پيامبر اكرم و اهل بيت عجين شده بود و هر يك از اعمال اين بزگواران تجسم يكي از آيات قرآن بود.

امام جمعه موقت كاشان همچنين با تأكيد بر اينكه زندگي ما بايد بوي قرآن داشته باشد، نه اينكه بوي خلاف قرآن را داشته باشد، گفت: امروز خيلي از رفتارها و اعمال ما بر خلاف قرآن است و نسبت به نماز اول وقت، حجاب و عفاف، حلال و حرام، امر به معروف و نهي از منكر، كنترل زبان، غيبت و تهمت و ناسزا، رعايت حقوق يكديگر و ترحم نسبت به يكديگر بي تفاوت هستيم.

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: اگر امروز مشكلات و گرفتاريهاي جامعه رو به افزايش است به دليل اين است كه دم از قرآن و اهل بيت(ع) مي زنيم، اما نه قرآني و نه اهل بيتي هستيم، چرا كه نمونه هاي آن را در كسب و كارهاي اجتماعي و وضعيت حجاب و عفاف و ديگر مسائل جامعه مي توان مشاهده كرد./202/1307/ب1

ارسال نظرات