۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۰۱۴۲۳
حجت الاسلام سیدآبادی:

آمرزش و مغفرت محصول ماه رمضان است

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه آمرزش و مغفرت محصول ماه رمضان است، گفت: آنچه که خداوند در این ماه برای بندگانش تدارک دیده برکت، رحمت و مغفرت الهی است و آن چیزی که بندگان باید در این ماه رعایت کنند آداب این ضیافت است.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید آبادی، سخنران حرم رضوی امروز 7 خرداد در حرم رضوی با بیان اینکه یکی از چیزهایی که خداوند در سفره ضیافت برای روزه داران قرار داده است، آمرزش و مغفرت است، اظهار کرد: اگر انسان از این فرصت استفاده کند در واقع زمینه مغفرت خودش را فراهم کرده است.

مدیر کل اسبق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اگر انسان در این ماه نتواند زمینه های مغفرت و آمرزش خودش را فراهم سازد ضرر کرده است، افزود: چرا که هیچ شب و روزی جای ماه رمضان را نمی گیرد.

سخنران حرم رضوی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: خدای متعال به امت من در ماه رمضان پنج چیز داده است که به هیچ امتی نداده است.

وی افزود: نخستین چیزی که خداوند در این ماه به امت پیامبر(ص) داده است این است که در شب اول ماه رمضان خداوند نظر لطف و رحمت به همه بندگانش دارد و کسی که خدای متعال به او نظر داشته باشد دیگر عذاب نمی بیند.

این سخنران حرم رضوی ادامه داد: بوی دهان روزه دار در هنگام شب و افطار و در هنگام سحر از بوی مشک پاکیزه تر و بهتر است چرا که انسان برای بندگی و تسلیم شدن در برابر امر خداوند روزه می گیرد.

حجت الاسلام سید آبادی تصریح کرد: فرشتگان و ملائکه الهی در ماه رمضان، شب و روز برای امت پیامبر(ص) طلب استغفار  و آمرزش می کنند و چهارمین چیز این است که خداوند به بهشتش فرمان می دهد که برای بندگانش طلب استغفار کند.

وی با بیان اینکه پنجمین چیزی که خدا به امت پیامبر(ص) داده این موضوع است که شب آخر ماه رمضان همه آنها را می بخشد، تصریح کرد: آمرزش و مغفرت محصول ماه رمضان است.

مدیر کل اسبق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: آنچه که خداوند در این ماه برای بندگانش تدارک دیده برکت، رحمت و مغفرت الهی است و آن چیزی که بندگان باید در این ماه رعایت کنند آداب این ضیافت است./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات