۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۰۰۲۷۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تهذیب نفس و حرکت به‌سوی کمال است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روزه سبب تکامل و حرکت به‌سوی کمال می‌شود، گفت: ماه رمضان و روزه‌داری فرصت مناسبی برای تهذیب نفس و تقرب به درگاه حق تعالی است.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه روزه در حرکت بشر به ‌سوی کمال و تعالی نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: رمضان و روزه‌داری فرصت مناسبی برای خودسازی و تزکیه نفس است.

وی افزود: ماه رمضان ماه رحمت و آمرزش، خودسازی، عبادت و رستگاری است و ما باید در این ماه با روزه‌داری و تمرین خویشتن‌داری به پرورش هر چه بهتر روح و جانمان بپردازیم تا جان و دل را از آلودگی‌ها، ناپاکی‌ها و گناهانی که طی سال مرتکب شده‌ایم پاک‌سازی و تطهیر کنیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: خداوند متعال در ماه رمضان به ما فرصت می‌دهد تا با روزه‌داری و اندیشیدن به کردار خود شروعی دوباره داشته باشیم؛ ازاین‌رو ما باید از این فرصت متبرک برای تکامل و رسیدن به کمال نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه روزه‌داری مهم‌ترین عامل تقویت اراده است، ادامه داد: در ماه رمضان انسان با امساک و خودداری از خوردن و آشامیدن، رهایی از قید تن و توجه به افق‌های متعالی به تقویت روحیه معنوی و تقوا پرداخته و از ارتکاب گناه و معصیت دوری می‌کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه تقویت فضائل اخلاقی و دوری از رذائل است، تصریح کرد: در حقیقت روزه‌داری و توجه به بعد معنوی زندگی نقش مهمی در ایجاد و تقویت روحیه تقوا و پرهیزکاری دارد و به‌عنوان عامل بازدارنده قوی، انسان را از انواع گناه و معصیت بازمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: انسان با روزه گرفتن و دوری از ارتکاب گناه به حدی از تقوا و معنویت می‌رسد که در همه حال خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود دیده و حتی از اندیشه و فکر گناه هم دوری می‌کند که این اوج بندگی و اخلاص روزه‌دار است و از برکات ماه مبارک رمضان هم به شمار می‌رود.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار داشت: انسان روزه‌دار مخلص در ماه رمضان با کنترل خشم و پرهیز از گناه، کنترل زبان و چشم به تقویت اراده و خویشتن‌داری خود پرداخته و با کنار گذاشتن رذائل اخلاقی و حرکت به سمت فضایل اخلاقی به خودسازی و حرکت به‌سوی کمال می‌پردازد؛ به همین دلیل باید این فرصت ذی‌قیمت را قدر دانسته و از آن برای تقویت بعد معنوی و اعتقادی خود استفاده کنیم.۳۰۲/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات