۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۹۶۳۶۹
فرهنگ و دولت آینده(۳۵)

افراد ناآشنا به فرهنگ در دولت حضور نیابند

آیت الله عالمی با تأکید بر اینکه ساماندهی فرهنگ از سوی مسؤولان بدون فهم فرهنگی محقق نمی شود، گفت: شناخت اولویت‌ها و ارزش‌های فرهنگی از شرایط اصلی یک مدیر یا مجری فرهنگی است.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ همیشه از جایگاه ویژه و بسیار مهمی برخوردار است اما در شرایطی مانند برهه کنونی که جنگ فرهنگی شدیدتر از جنگ اقتصادی در جریان است، اهمیت آن دوچندان می شود.

وی با اشاره ایام انتخابات و تبلیغات کاندیداها تصریح کرد: با توجه به تاخت و تاز دشمنان اسلام به ارزش ها و فضایل انسانی، مسؤولان اجرایی باید برنامه قوی و منسجم برای مسائل فرهنگی داشته باشند.

آیت الله عالمی با تأکید بر اینکه ساماندهی فرهنگ از سوی مسؤولان بدون فهم فرهنگی محقق نمی شود، افزود: شناخت اولویت ها و ارزش های فرهنگی از شرایط اصلی یک مدیر یا مجری فرهنگی است و اگر دولتی فردی ناآشنا به فرهنگ را در یک دستگاه فرهنگی بگذارد، نشان دهنده بیگانگی خود او از فرهنگ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر فرهنگ در زوایای مختلف زندگی مردم گفت: مسائلی مانند افزایش طلاق و سن ازدواج که از مهمترین مسائل جامعه ما است بیش از آنکه ریشه اقتصادی داشته باشد، ریشه فرهنگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به رابطه مستقیم اصل صحیح فکر کردن و درست اندیشی با اصل صحیح عمل کردن، خاطرنشان کرد: طرز تفکر دولت به عنوان مجری قوانین فرهنگی، تأثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ جامعه دارد؛ اگر مدیری که کارگزار و بالادست است، دچار کژفکری باشد نمی تواند برای مردم به نحو صحیح برنامه ریزی کند./930/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات