۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۹۵۵۸۲
امام جمعه موقت كاشان:

وصيت نامه شهدا راه را به ما نشان مي دهد

امام جمعه موقت كاشان گفت: وصيت نامه شهدا راه را به ما نشان مي دهد و وظيفه ما را براي ادامه راه شهدا و آرمانهاي شهدا مشخص مي‌كند.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار چهارشنبه شب در ديدار اعضاي پايگاه بسيج ملا محسن فيض كاشاني مسجد آيت الله رضوي با خانواده شهيد رمضاني، گفت: در مجلس شهدا بهترين كار اين است كه وصيت نامه شهدا را مطالعه كنيم.

وي با اشاره به بخشي از وصيت نامه شهيد رمضاني، گفت: وصيت نامه شهدا راه را به ما نشان مي دهد و وظيفه ما را براي ادامه راه شهدا و آرمانهاي شهدا مشخص مي‌كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه عناوين و واژه هايي در وصيت نامه شهدا استفاده شده است كه مسير هدايت را نشان مي دهد، افزود: يكي از اين عناوين  ياد خدا و رضايت در انجام هركاري است، بنابراين اگر در زندگي خود ياد خدا و رضايت خدا ملاك قرار داده شود، بهترين راه براي سعادت انسان است.

وي يادآور شد: متأسفانه ما امروز عكس آن را انجام داده ايم و به جاي اينكه به ياد خدا و كسب رضايت خدا باشيم، به دنبال رضايت خلق خدا هستيم تا خلق را راضي كنيم و اين در حالي است كه نسبت به رضايت خدا بي توجه مي شويم.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به فرازي از وصيت نامه شهيد رمضاني مبني بر اينكه، من يقين دارم كه بر حق هستيم، گفت: اين فراز از وصيت نامه شهيد، نشان دهنده اين است كه انسان هر راهي را كه انتخاب مي‌كند به آن راه اعتقاد و ايمان به هدف داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: شهيد مطهري بعد از ديدار با امام در پاريس و بازگشت به ايران، گفت: من در امام خميني(ره) چهار ايمان را مشاهده كردم،  يكي اينكه امام خميني(ره) ايمان به هدف خود داشت و يقين داشت راهي را كه انتخاب كرده است درست است.

وي قيام امام خميني(ره) را قيامي خدايي و مبارزه با مفاسد و دشمنان دين دانست و افزود: خداوند نيز در قرآن مي فرمايد ‹‹قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ›› با دشمنان بجنگيد و آنها را نابود كنيد تا فتنه نباشد، از اين رو، امام خميني(ره) فرمود جنگ تا رفع فتنه در عالم ادامه دارد.

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه يكي از آثار انقلاب را تجديد حيات دين دانست و عنوان كرد: دين و اسلام در حال نابودي بود اما با پيروزي انقلاب اسلامي، اسلام نيز زنده شد، از اين رو اگر تأكيد بر دفاع از انقلاب اسلامي است، براي اين است كه انقلاب عامل حيات دين است و اگر انقلاب اسلامي نابود شود، دين نيز به دنبال آن نابود خواهد شد.

وي يكي از وظايف همه آحاد ملت ايران را دفاع از انقلاب خواند و اظهار داشت: يكي از عوامل پيروزي امام اين بود كه امام ياران حقيقي و جان بر كف داشت و همانگونه كه امام دشمنان عجيبي داشت، ياران عجيبي نيز داشت.

امام جمعه موقت كاشان جوانان و رزمندگان اسلام در جبهه هاي نبرد حق بر عليه باطل را فدائيان امام و جان بركفان امام دانست و عنوان كرد: شهدا هنگام شهادت آرزو مي‌كردند هزاران جان داشتند و آن را در راه امام و آرمانهاي امام فدا مي‌كردند، بنابراين يكي از عوامل پيروزي امام و انقلاب و دفاع مقدس وجود چنين ياراني در ركاب امام بود.

حجت الاسلام اسلامي تبار شهادت را افتخار خواند و اظهار داشت: مرگ عادي با مرگ با شهادت مانند قطره آبي است كه به روي زمين بريزد خشك مي شود اما همين قطره آب اگر به دريا بريزد، جزئي از دريا مي‌شود و بقاي دائمي پيدا مي‌كند.  

گفتنی است، شهيد عليرضا رمضاني، فرمانده اطلاعات و عمليات تيپ قمي بني هاشم(ع) در تاريخ 21 اسفندماه سال 63 در عمليات بدر در جزيره مجنون به شهادت رسيد، اين شهيد والامقام در فرازي از وصيت نامه خود مي نويسد، اي ملت عزيز از شما مي‌خواهم كه هرگز امام را تنها نگذاريد و از پشتيباني روحانيت و ولايت فقيه دست برنداريد./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات